en ny vecka igång... ☔️

Måndag, ny vecka och mysigt regnväder! Tur att man älskar både sol och regn lika mycket. Så efter denna pangsommar är det välkommet med lite rusk! 

Här hemma gjorde vi morgon strax efter 07-tiden. Mattias har jobbat in en del timmar under semestern, så idag fick det bli en liiiiiten sovmorgon. Elias och Mattias åkte till dagis så att dom var där till frukosten vid 08-tiden. Edwin och jag pussade dom hejdå, sedan stod lilleman och skakade i grinden och undrade vart dom tog vägen. Lillhjärta! 🙊

Här hemma blev det en lugn morgon. Kaffe, mys, lek och sedan gröt till Edwin. Ett matvrak har vi då verkligen fått! Går det inte fort nog mellan tuggorna så blir det höga protester, haha. Och än så länge äter han allt han får, kan inte komma på en enda maträtt som han har ratat. Hur skönt som helst! 

Klockan 09:30 åkte vi till stan. Jag måsta till jobbet och fylla i timrapporten innan löning. Oj vilket polispådrag det var vid möljen... Jimmie Åkesson skulle tydligen prata där idag. Är glad att jag inte hörde ett enda ord av honom, uscha. 

När vi ändå var i stan tänkte jag att jag kanske kunde hitta något fint för pengarna jag fick igår. Hur tror ni det gick då? Sådär faktiskt... Tre par örhängen i äkta silver blev det iallafall. Har fuskat med oäkta alldeles för mycket nu! Men mest blev det till barnen, såklart. Basic-kläder till Edwin. Hans storlek 80-garderob behöver fyllas på! Så två par byxor och en tröja från H&M blev det till honom. Där fyndade jag även ett regnställ i strl 110/116 till Elias! Det hade kostat 550 kronor, men nu kostade det bara 150. Kap! Ganska stor i storleken, men det blir perfekt att ha på dagis till hösten och våren. Det han har där just nu är i strl 104 och sitter preciiiiiiiiis. Så detta var ett bra fynd! Ett paraply med Spindelmannen fick han också. Mattias hade fyndat gummistövlar åt honom idag med, så nu är ElliPelli redo för höstens regnväder! ☔️

Innan vi åkte hem blev det ett besök på Dollar, lite nödvändigt så som duschcremer och våtservetter inhandlades. Sedan rullade vi hem mot Forsa! Svängde in till mamma/mormor för att säga hej. Glad lilleman! 

Han fick äta sin lunch där, och medan mormor matade pluppis passade jag på att åka till Ica för att handla. Hem, packa upp, gå med sopsorteringen och sedan hämta min skatt. 

Väl hemma var både mor och son trött. Edwin slog på stort och sov i en timme, så jag tog tillfället i akt att slappa på soffan. Gött! 

Sedan rullade eftermiddagen på. Lek, bus och matlagning. Jag hade precis hunnit mata Edwin och gjort klart middagen när storgrabbarna kom hem. Det hade gått bra för Elias på dagis! Storkillen... Lämningen hade gått smärtfritt, och det var kul att få träffa kompisarna igen! 👍

Till middag idag blev det sweetchili-kyckling i ugn, med pasta och sallad. Mmm! Sedan mumsade vi det sista av gårdagens tårtor. Mätta och belåtna blev det sedan lek på Elias rum. 

Tidiga kvällen kom och det var dags för barnen att bada. Edwin var först ut, roligt tyckte han! Sedan tog Elias ett bad med pappsen. Två rena och insmorda barn med nyklippta naglar. Gosigt! 👌

Innan läggdags blev det soffmys, sedan ballade det ur med fotbollsmatch (med en badboll) i hela lägenheten. Trötta barn som inte vågade slappna av, haha. Dom var överallt! 🙈

Vid 20-tiden sussade dom sött båda två. Men Edwin vill verkligen inte somna... Han är som en speedad duracellkanin. Sprattlar, sparkar, pratar och skrattar. Vänder man ryggen till i en halv sekund så sitter/står han upp i sängen och har slängt iväg nappen. Unge! Drygt en halvtimme tog nattningen ikväll. Fast jag har det hellre såhär än hur vi hade det för 6 månader sedan då lillhjärtat grät sig till sömns och somnade helt utmattad... 💙

Nu är det vuxenkväll här hemma! Har precis duschat och fikat, resten av kvällen spenderas i soffan med my love. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0