en mysig torsdag... đŸŒŒ

Torsdagen till Ă€ra var jag uppe med tuppen. Eller ja, före tuppen. En förmiddag pĂ„ jobbet... ☕

Morgonen flöt pĂ„ bra. Trots en rĂ€tt stor bestĂ€llning sĂ„ gick allt felfritt, gillar nĂ€r allt gĂ„r som en dans! Ja, det gick till och med bra nĂ€r jag fick lunchrush vid 12-tiden. Tio tacotallrikar och tvĂ„ varma mackor, samtidigt. Tjohej. Det Ă€r kul det nĂ€r man Ă€r ensam i köket. Men som sagt, idag flöt allt pĂ„ superbra! 👍

NĂ€r klockan vart 13:00 fick jag Ă€ntligen Ă„ka hem till mina grabbar! Gissa om jag blev snopen nĂ€r lĂ€genheten var tom... TvĂ€ttmaskinen snurrade, men ingen var hemma. Ringde Mattias och fick veta att dom var hos min moster! HĂ€ngde tvĂ€tten sĂ„ fort den var klar, sedan Ă„kte jag ocksĂ„ dit. 

Det blev kramkalas med Edwin. Åh! Vi har ju knappt trĂ€ffats sedan i mĂ„ndags... Han blev superglad nĂ€r han sĂ„g mig, men jag blev nog gladast! ❀

Vi blev kvar ett bra tag hos Anette. Massor av lek och bus! Vi hade Ă€ven turen atr bli bjudna pĂ„ korv med bröd till lunch, mmm. Till och med Edwin Ă„t lite granna. SĂ„ kul att fĂ„ plocka i sig smĂ„ korv- och brödbitar med sina egna hĂ€nder! Även om det mesta hamnade pĂ„ golvet... 😂 Han blev riktigt sur nĂ€r det var slut, lillpluppen! 

Vid 15-tiden promenerade vi hemĂ„t. Jag och barnen gick medan Mattias tog bilen. Fast först möttes vi upp pĂ„ Ica för en liten handling. 

VĂ€l hemma var det middagsdags för lillebror, sedan blev det lek och bus. IgĂ„r lĂ€rde han sig tydligen att spela pĂ„ lĂ€ppen och resa sig upp mot saker! Va? Min lilla bebis?! Idag fick Ă€ven jag se nĂ€r han stĂ€llde sig, spelade pĂ„ lĂ€ppen och kröp fram pĂ„ golvet i en vĂ€ldig fart. Åh jösses! Det Ă€r helt otroligt och ofattbart hur mycket dom smĂ„ liven lĂ€r sig pĂ„ sĂ„ kort tid. Han som nyss lĂ„g i min mage? 🙈

Vid 17-tiden började jag med middagen. Första gĂ„ngen pĂ„ evigheter som jag lagar mat kĂ€nns det som. Idag blev det kycklinggryta med ris, grönsaker, cremefraiche och vitlöksbröd. Mums! Hela familjen Ă„t med god aptit. Dessutom lyxade vi till det med kaffe, saft och en varsin chokladbit till efterrĂ€tt! 👌

Efter maten kom min mamma pÄ besök en snabbis innan hon skulle jobba. Glada barn! Hon drack kaffe och myste lite med barnen innan vi sa hejdÄ...

KvĂ€llen kom krypandes och Edwin var supertrött. Han somnade i min famn medan han drack vĂ€lling. Åh, verkligen det mysigaste som finns! Mattias diskade under tiden, och Elias lekte pĂ„ sitt rum. 

Storebror har varit vĂ€ldigt svĂ„rnattad ikvĂ€ll. En massa spring och undanflykter, trots att han varit trött... Men nu har pappan Ă€ntligen fĂ„tt honom att somna! 😅

KvĂ€llen hĂ€r hemma blir lugn. SoffhĂ€ng och tv lĂ„ter som en bra plan... Imorgon jobbar jag eftermiddag, sĂ„ eventuellt blir det en förmiddag pĂ„ buspalatset. Det skulle nog barnen gilla! 😃









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0