en mysig fredag... ❤️

Fredag och sovmorgon till klockan 07:00! Mattias hade åkt på jobbet när Elias kom in och väckte Edwin, som i sin tur väckte mig. Gosungar! Det blev mys i sängen rätt länge, välling och film på surfplattan. Elias vaktade lillebrorsan så att jag kunde tassa upp och sätta på kaffebryggaren! ☕️

Morgonen flöt på bra. Medgörliga ungar! Sånt gillar vi. Vi åt frukost, klädde på oss och planerade dagen... 

Efter att barnen var mätta och nöjda åkte vi till Maxi för en storhandling. Jag hade tänkt att jag skulle klara det själv med barnen, men precis när vi skulle åka så ringde mormor och undrade vad vi skulle göra. Hon erbjöd sig att följa med, gärna! Vi hämtade upp henne och påbörjade handlingen. Lugnt och skönt en timme efter öppning! 👍

Vi blev länge där inne. Elias ville scanna in alla varor, och Edwin satt nöjd i kundvagnen. Storebrorsan skulle även ha den ena saken efter den andra, alltifrån dyra spel till lego. Jag ska ha den! Men där sa jag stopp... Förklarade att "sånna där" saker köper man inte hux flux bara för att man vill ha. Elias tittade väldigt surt på mig och var nära på att få ett utrbrott. Försökte förklara att om man alltid får det man pekar på så finns det ju inget han kan få i present eller julklapp sen. Vad ska tomten då köpa när han ser att du har allting? Och vad ska vi köpa när du fyller år? Då tänkte han faktiskt efter och det verkade som att han förstod. Istället fick han välja mellan en liten bil, leklera eller ett gosedjur. Det blev det sistnämnda! Nöjd och glad igen! 

Efter att vi fyllt hela kundvagnen var det dags att betala och bege oss hemåt. Min ängel till mormor följde med hem för att hjälpa oss in med alla kassar. Det är inte bara med två ungar, en brant trappa och parkeringen en bit bort. Edwin somnade på vägen hem, så jag fick iallafall packa upp allt i lugn och ro. 

Mitt på dagen kom Carro hit en stund. Vi tog en liten promenix till Röda korset. Det enda vi köpte var ett par byxor till Edwin och en hink som får agera papperskorg på lilltoaletten. 

Sedan sa vi hejdå till Carro och gick hemåt. Lunchdags! Elias önskade makaroner och köttbullar, så det åt han och jag. Edwin fick en av sina favoriter - lax och potatismos. Mätta och trötta barn! 

Vi la oss alla tre i sängen och kollade film på surfplattan. Edwin somnade efter ett tag, och Elias var också väldigt nära på att göra det. Men i sista stund kom han på hundra saker som han måsta upp och fixa med. Jag låg kvar bredvid Edwin och lyssnade på Elias som donade i vardagsrummet. Leka är ju roligare än att sova! 🙈

Eftermiddagen kom krypandes och pappan kom hem från jobbet. Glada barn, verkligen pappas pojkar! 💙

Till middag idag blev det tacopaj med en god sallad. Mmm! Sällan vi äter paj, det som är så enkelt och gott... Elias åt upp allting. Han har faktiskt ätit bra hela veckan, peppar peppar. 

Efter maten diskade jag undan medan grabbarna lekte. Sedan var det dags att bli rena och fina. Fredagsbad! Elias var först ut, han vill absolut inte bada med Edwin. Mycket vatten ska det vara! Han lekte en stund i badet, sedan var det lillebrorsans tur. Även han uppskattade att få plaska och leka! 💦

Rena och gosiga barn, fredagsmyset kan börja! Godis och Amigo grande på teven. Båda två satt som ljus och tittade, helt underbart. En mysig stund med hela familjen i soffan! 👌

Men myrorna i brallan kom krypandes efter ett tag... Lekdags igen! Bara en liten stund, sedan skulle två trötta barn nattas. Båda två somnade vid 20-tiden! 💕

Vuxenkvällen har börjat. Godis och tv, liggandes i soffan. Ljuvligt. Blev även inspirerad till att byta gardiner i vardagsrummet när jag såg att Johanna hade gjort det. Så nu är vitt utbytt mot mörkgrått. Välkommen hösten! Den mysigate årstiden jag vet. Ljusen är självklart tända nu och myskänslan är på topp, fredag! 👌










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0