en grå trött söndag... ☁️

Söndag och en liten sovmorgon till mamman. Typiskt att jag inte kunde sova någe vidare just imorse... Men att få kliva upp hyffsat utvilad till färdigbryggt kaffe är ju härligt bara det! ☕️

När jag kom upp var Edwin i full fart. Mattias åkte och fiskade, så jag och lilleman myste på här hemma... Grått ute = mysigt inne! Jag passade på att bädda rent i allas sängar medan lilleman kröp runt och upptäckte spännande saker i rummen. Snart får mamma möblera om här! ☝️

Medan Edwin donade med sitt (han hittade lådan med plastkassar i köket) så passade jag på att både vika en tvätt och hänga en ny. Sedan var det dags för lilleman att ta en tupplur! 💤

När han sov tog jag det lugnt i soffan. Den tunga luften ute gör en trött! Hade önskat att min lilla kille kunde sova länge om dagarna, men nej, en halvtimme på pricken. Det räcker tydligen... 

Timmarna försvann i lek och bus här hemma. Lite lunch och fruktstund med. Sedan kom pappsen hem, och det var min tur att få åka iväg en sväng. Jag var så extremt loppissugen, så jag åkte faktiskt till Bricka helt själv på eftermiddagen! 

Jag kom dit rätt sent, men det var ändå ganska mycket folk. Fast så värst mycket grejer var det inte där... Tror det börjar bli lite utplockat. Det är ju sista månaden det är öppet där nu! Men jag lyckades iallafall hitta en stjärna i betong, två ljuslyktor och en träelefant till Edwins rum! 👍

Innan jag åkte hem köpte jag lite fika där också. Var så himla hungrig och kaffesugen! En god räkmacka satt fint... 😋

Innan jag kom hem blev det en snabbhandling innan Ica stängde. Mattias och Edwin hade åkt och hämtat storebror. Elias ringde och gav order om att köpa kräm och mjölk. Bäst att lyda! 🙊

När grabbarna kom hem kom även mina föräldrar hit för att mysa med barnen en stund. Lite lek och melonfika! 🍉

Elias blev jätteglad för alla nya kläder som låg och väntade i hans rum. Den nya boken blev också poppis. Men bästa av allt var Blixten bilen! Lycklig kille! 😃

Innan barnen skulle nattas blev det kvällsfika i köket. Hungriga barn! Jag passade på att diska också medan resten lekte vid bordet. 

Mattias nattade storebror och jag tog mig an lillebror. Förstår inte varför Edwin ska vara så omöjlig att natta? Man får stå böjd över spjälsängen (aj) i minst 30-45 minuter och vagga, stoppa in nappen, vända, lägga ner, smeka, sjunga, lägga till rätta... Om och om igen. Han vägrar slappna av! Hoppas det bara är en fas, eller att det beror på värmen? 

Nu sover iallafall båda kidsen och jag blev huxflux ensam. Min speedade sambo åkte och spelade golf. Själv har jag tagit plats i soffan, tänker stanna här hela kvällen... "Måste" dricka upp det sista glaset som är kvar i roséflaskan också så det inte blir dåligt. Jobbigt va, haha! 😜

Imorgon börjar en ny vecka. Nya tag! 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0