en fin ledig dag... ☀️

Söndag och sovmorgon? Ja, till klockan 07:00 på pricken... Edwin väckte mig först, några minuter senare kom även Elias in till oss. Trots att han somnade sent igår! Pigga barn, trött mamma. Men dom var så himla go och mysiga med varandra, så det gjorde det hela mycket lättare! 😍

Kaffe, frukost och påklädning. Sedan var vi redo för dagen! Vi startade med en morgonpromenad... 

Vi gick förbi hos min farmor och farfar. Där blev vi kvar rätt länge! Dom skulle precis äta frukost när vi kom, så Elias gjorde dom sällskap. Vilken tur, han åt nämligen bara en halv macka här hemma... Edwin sov en stund i vagnen innan han också ville komma upp och busa! 😊

Bärplockning, lek och fika hann vi med. En härlig förmiddag! Sedan hade vi en trött lillebror, lika bra att promenera hemåt. Han sussade sött i vagnen, så jag och Elias stannade ute och lekte i lekparken här utanför en stund. 

Vid 13-tiden kom Mattias hem från Bobygda och kräftfisket. Bra fångst! Vi laddade batterierna här hemma en stund... Plocka, dona och fylla på magarna lite. Sedan bar det av mot stranden! 😎

Det blåste rätt friskt idag, och det var inte alla den där kvava värmen. Så nu tyckte man ju nästan att det var kallt, haha. Elias tyckte iallafall att det var skönt att få svalka av sig! Han låg i en stund och plaskade glatt. Edwin fick bara doppa fötterna, men det var minst lika kul tyckte han! 🙊

Vi stannade inte så länge på stranden, barnen började bli trötta. Mattias, Edwin och Tom åkte med bilen hem. Jag tog Elias i vagnen. Japp, han åkte vagn för första gången på evigheter idag! Våran sittvagn är ju rätt stor och håller upp till 3-4 år, så den passar ju Elias perfekt! Han somnade skönt, lillhjärtat... Han sov ju inte så många timmar som han brukar inatt, så vi lät honom ta en tupplur för att orka vara med på eftermiddagens kräftkalas! 

Vid 17-tiden var bordet dukat och maten färdig. Den årliga kräftskivan hos min moster m. familj... Gott gott gott med alla tillbehör! Elias tycker om kräftor han med, och suger för glatta livet! Edwin satt och plockade i sig smultron medan vi andra kladdade på med vårat. Supermätt på goda pajer och egenfångade kräftor! 👌

Efter maten kom Elias mamma och lillasyster dit. Slut på pappaveckan! Jösses vad tiden går fort... Ses om en veckan igen! ❤️

Vi andra högg in på efterrätten när Elias hade åkt. Tårta från jobbet! 😋 Men det var knappt så det fanns någon plats kvar. Mätta och belåtna åkte vi sedan hemåt med en trött Edwin. Ja, vi andra var rätt trötta vi med... 

Lilleman somnade efter en flaska välling, själv städade jag på Elias rum och tog sedan en dusch. Nu har vi däckat i soffan, herrn och jag. Ska nog hoppa i säng snart så att jag orkar kliva upp klockan 04:20 imorgon... 

Yes, nu laddar jag för sista arbetsveckan innan jag går på mammaledigt igen. Ska bli så in i nordens skönt. Fem dagar kvar... Det blir fm, em, em, em, fm. Det klarar jag! Hej och hå. Lite sömn bara, sen kör vi! 😜











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0