en blandad onsdag... 😊

Onsdagen kickade vi igĂ„ng klockan 05:45 pĂ„ lillemans begĂ€ran. Zzznark... Thank god for kaffe! ☕

Morgonen flöt pĂ„, en ny tradition Ă€r att Edwin stĂ€ller sig vid grinden och vinkar hejdĂ„ till pappsen nĂ€r han Ă„ker till jobbet. Sedan stĂ„r han kvar och vinkar och tittar efter honom, lĂ„ngt efter att han har Ă„kt. SĂ„ himla gulligt. Skönt att han inte har kommit pĂ„ att han ska bli ledsen nĂ€r han Ă„ker! 😅

Redan klockan 08:30 började Edwin bli trött. Han somnade som en stock och sov enda till klockan 10:00. En lugn stund för mamma! LĂ„g i soffan och spanade efter lite presenter/julklappar pĂ„ olika sidor. TvĂ„ bestĂ€llningar blev det... En fin doktorvĂ€ska i plĂ„t med trĂ€redskap till Elias i julklapp. Till Edwin blev det tre förvaringsboxar frĂ„n Jabadabado till 1-Ă„rsdagen. Han har faktiskt sagt att han önskar sig snygg förvaring till sitt rum! 😂

Klockan 11:30 fick vi trevligt besök! Elina och lilla Iris kom hit och lekte med oss. Skönt med lite underhĂ„llning till min uttrĂ„kade son som mest bara gnĂ€ller och tycker att mamma Ă€r booooring... 

En mysig stund hade vi med lek, bus, kaffe och prat. Vi gick Ă€ven en svĂ€ng till Röda korset och kikade lite. NĂ„gra fina fynd... TvĂ„ koftor till mig sjĂ€lv. Ett par pippibyxor till Edwin. HöstkĂ€ngor och en sjukt snygg jeansskjorta till Elias. Sedan köpte jag tre ramar som jag skulle pyssla lite med. Klippte ut ugglor frĂ„n vaxduken jag köpte hĂ€rom dagen. Taadaa - tre fina tavlor till barnen! 👌

NĂ€r vĂ„ra tjejkompisar hade Ă„kt hem var det dags för Edwin att sova. En timme! Jag passade pĂ„ att vila lite jag med. 

Klockan tickade pĂ„ och eftermiddagen var hĂ€r. Dags att laga middag! Idag blev det en köttfĂ€rssĂ„s med trattisar, persilja och mycket vitlök som vi Ă„t nĂ€r Mattias kom hem frĂ„n jobbet. Gott gott! 😋

Sedan kom mina förĂ€ldrar pĂ„ besök. Med sig hade dom den fina skĂ€nken som jag har fĂ„tt av farmor och farfar. SĂ„Ă„ fin! Och den passade perfekt i vĂ„ran hall. SĂ„ nu har Edwin Ă€ntligen fĂ„tt den lilla byrĂ„n som stod dĂ€r innan. Supernöjd! 👍

Efter lite kaffe och mys med Edwin hade klockan sprungit ivĂ€g och var snart 19. Jag bestĂ€mde mig för att Ă„ka till Maxi för en storhandling. Fick sĂ€llskap av mamma som ocksĂ„ skulle handla! Pussade Edwin godnatt och lĂ€mnade grabbarna hemma. SĂ„g fram emot att fĂ„ handla i lugn och ro, utan ungar! 🙊

En bra handlig blev det. Massor för under tusenlappen! Har det lite som en sport att handla sĂ„ billigt som möjligt, haha. Jobbigt att slĂ€pa upp allt för trappen hĂ€r hemma bara... 

Nu Ă€r det sofflĂ€ge som gĂ€ller. Trött, slut och nöjd med dagen! En dusch och hopp i sĂ€ng stĂ„r hĂ€rnĂ€st pĂ„ schemat... 🌾















Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0