det närmar sig nu... ❤️

Onsdag, en dag närmare helg och en lång mammaledighet. Ja, jag räknar nästan ner timmarna nu... 🙊

Här hemma ville Edwin göra morgon klockan 06:30, trots att han somnade rätt sent igårkväll. Mattias skulle iväg och jobba, så det var bara för den trötta mamman att masa sig upp... Jäsp, kaffe! ☕️

Morgonen flöt på. Det är så härligt nu när lilleman kan ta sig dit han vill på egen hand. Han trivs på golvet med sina leksaker, och mamman får tid till att göra lite nytta. Sedan kommer han krypandes och klättrar upp mot mina ben när han vill något. Ibland vill ha bara ha några pussar och kramar, sedan ska han på upptäcksfärd nere på golvet igen. Gofis! Peppar peppar så lyssnar han faktiskt på orden nej och ajaj. Då tittar han på mig, flinar lite, avbryter det förbjudna och kryper åt ett annat håll. Hoppas det sitter i, fast det tvivlar jag på! 😂

När lillpluppen tog sin första powernap så drack jag lite mer kaffe (trött!) och donade i köket. Bytte även plats på lite saker som stod i riskzonen för lille herr Wahlberg. Nu känns det hyffsat säkert här! 😅

Vid 11-tiden gick vi ut på en liten promenad. Det blev även ett snabbt besök på RK. Fyndade ett "pepparkar" i marmor (endast till prydnad), en servetthållare, ett stort decilitermått och lite växa-i-kläder till Elias. En snygg tröja, chinos och mysbyxor från Polarn o. Pyret. Allting för 50 kronor! 👌

Mitt på dagen åkte jag och Edwin till mamma/mormor. Hon skulle ha lilleman medan jag och Mattias jobbade. Alla nöjda och glada! Det är så otroligt skönt att kunna lämna sin käraste skatt till någon som man litar på till 200% och lite mer! Mina föräldrar känner Edwin utan och inan. Och jag vet att även han känner sig trygg med dom! ❤️

På jobbet gick det bra. Lite väl lugnt kanske... Men jag jobbade ju med Karin,  så vi hade mycket att prata om! Mycket kaffe och skitprat gjorde att klockan tickade på fort. Härligt! Städningen gick också fort, och äntligen fick jag åka hemåt. 

Hämtade lilleman på Norrvägen. Åh, min älskade goding! Sedan åkte vi hem till pappan som satt utelåst på trappen och väntade. Haha! 😂

Mattias lagade en sen middag och jag badade Edwin. Plask plask! Sedan åt vi allihopa. Lilleman fick kvällsgröt och vi vuxna åt fisk. Gött! Sedan åkte pappan iväg till golfbanan, och vi här hemma fick spontanbesök av lillemans gudmor och gammelmoster. Kul! 

Edwin blev glad över lite sällskap. Han tokade sig och underhöll oss verkligen, hihi. När vi sedan blev själva igen så lekte han på golvet medan jag högg in på diskberget. Phew! 

Nattningen gick ganska bra ikväll, men det blev ganska sent. Klockan 20:45 slog han igen sina blåa. Då skyndade jag mig att duscha, tvätta håret och köra en liten plockrunda. Sedan blev det soffan för hela slanten! 👌

Här ligger jag än och slötittar på friidrotten på tv. En lugn och skön kväll. Imorgon väntar ännu ett em-pass, och dessutom är det min tur att få sovmorgon! Det känns inte helt fel... 😃








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0