blir 24 år idag... 🎈

Tisdag, den 19 augusti och min tjugofjärde födelsedag! Man börjar bli gammal nu... 🙊

Här hemma gjorde vi morgon klockan 06:30 hela familjen. Trött efter en natt då båda barnen lyckades vakna samtidigt... Turligt nog somnade båda om efter välling och torra sängkläder till storebrorsan. Mattias och Elias började senare även idag, så vi fick en stund på morgonen tillsammans hela familjen. Barnen lekte och vi vuxna drack kaffe. Mysmorgon! ☕️

När storgrabbarna hade åkt blev det frukost för mig och lilleman. Sedan kröp han runt och roade sig själv medan jag donade på här hemma. Bädda alla sängar, vika tvätt och hänga en ny. Sedan hann jag busa en stund med Edwin innan han blev för trött. En powernap i hans rum! Spjälsängen har stått inne i vårt sovrum under sommaren då det varit för varmt i hans rum, men nu när hösten är i antågande så flyttade jag tillbaka den. 

Medan pluppis sov tog jag det lugnt på soffan. Något av det mest rofyllda jag vet är att söka på olika hashtags på Instagram. Inspiration! Populäraste sökningarna just nu är #loppisfynd, #elefantöra, #höst och #mitthem. Skulle kunna ligga i en evighet och bara kika på alla härliga bilder! 😁

Efter 45 minuter vaknade Edwin, back to reality! Vi myste i soffan tills han vaknade till liv ordentligt. Sedan fick han mat i magen, ny blöja och sköna kläder på sig. Bästa förutsättningarna för en tur till stan! 

Vi åkte mot Gröna Systrar. Hade fått tips om att dom hade Elefantöra där. Och mycket riktigt, bingo! 🍀

Nöjd över min nya lilla växt åkte vi till min mormor. Blev bjuden på pajlunch! Edwin kröp runt och inspekterade, nöjd kille. Fast efter ett tag blev han trött, turligt nog hade jag vagnen i bilen! Det blev en promenad där i stan, vi gick ner till Håstaholmens loppis. Lilleman sov och jag fyndade en kruka och en träleksak. Finfint för 25 kronor! 👌

En tur på Ica Håsta hann vi också med, behövde fylla på lite i skåpen här hemma. Hade inte planerat att stann så länge i stan, så en matburk till Edwin köpte jag också. Vi gick upp till mormor igen så han fick äta innan vi åkte hemåt. 

Väl hemma igen fick vi besök av min mamma. Hon kom med fina rosor, dagen till ära! 💕

Edwin myste med mormor en stund och jag sprang runt och flyttade blommor i fönstren. Har haft en såndär dag då jag tycker allt är fult och fel här hemma. Känns som att jag inte har någon stil eller ordning alls... Usch för sånna dagar! Blunda och kom igen. 

När mamma åkte hem var Edwin dödstrött, men han vägrade sova. Och tiden gick, så efter ett tag blev det för sent för en tupplur. Projekt underhålla en trött unge... Mitt i allt började jag med middagen med. Gjorde det enkelt för mig idag. Potatis på spisen och skjuts in ugnen med en gratinerad falukorv. Skönt med mat som tillagar sig själv! 😜

När storgrabbarna kom hem blev Edwin på lite bättre humör. Någon som saknat sin pappa och storebror! Vi åt i vardagsrummet idag, så får det bli ibland... Gott var det iallafall, alltid lika kul när Elias äter upp! 👏

Efter middagen fick vi besök x2, det bästa som finns när barnen är trötta! Då blir dom glad igen. Det var Peter och min kusin Frida som kom hit. Fika! Dessutom hade dom presenter till mig, tack snälla! Trisslotter (med vinst!) och två olika presentkort!  😘

Det blev pyssel och lek med favoriten Frida. Edwin kämpade på trots trötthet. Inga sura miner! Han höll sig vaken enda till 19:00 trots att han inte sovit sedan 12:30-13:00, mammas lilla sovhatare! 🙈 

Båda barnen somnade snabbt ikväll, härligt med lätta nattningar! Elias är väl ovan med dagis han också, så det är inte konstigt att han är helt slut. Men det går bra iallafall, han trivs och leker med sina kompisar. Skön känsla! 💙

Nu är det kväller och vi vuxna är bra trött vi med. Soffhäng med ljusen tända! Jag älskar mörka kvällar och jublar nu när man kan börja tända ljus! Mys... 👌

Imorgon väntar ett efterlängtat besök på Majas café. Som jag har längtat. Hoppas göra några fina fynd. Med ett presentkort så är jag ju nästan tvungen att unnan mig något fint, ellerhur?! Farligt är dock att det finns prylar till barnen. Stor risk att det blir mest till dom! 😅 Hur som helst så blir det nog en trevlig dag med Carro och Johanna. Några timmars vuxentid i himmelriket! 👌

Vill även tacka för all uppvaktning både i Söndags och idag. Det värmer! 💕












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0