blandad bra dag... 👌

Lördag och ledigt, men fĂ„r man sovmorgon för det? No way. Lilleman tyckte att det var morgon klockan 06:30. Och det har han vĂ€l i och för sig rĂ€tt i kanske, men den trötta mamman hade hoppats pĂ„ en timmes mer sömn. Eller tvĂ„... Det var bara att masa sig upp mot kaffebryggaren! 😮

Pappsen hade turen att fĂ„ sovmorgon. Eller ja, han förhandlade till sig en. Jag och lilleman körde mysmorgon. Kaffe och barnprogram! Men efter ett tag fick Edwin myror i brallan. Han var överallt, dessutom tror han att han kan stĂ„ utan att hĂ„lla i sig, han vill gĂ€rna slĂ€ppa nĂ€r han har rest sig mot nĂ„got... Men riktigt dĂ€r Ă€r du inte Ă€n, lilla hjĂ€rtat. SĂ„ mamman fick ingen rofylld kaffestund direkt, haha! 😅

Efter bara 1,5 timme blev pluppis trött. Ja sĂ„ blir det nĂ€r man somnar rĂ€tt sent och sedan vaknar före tuppen! Det mysigaste jag vet intrĂ€ffade... Han somnade pĂ„ mitt bröst i soffan. Mys deluxe! 👌

Vid 9-tiden hade bĂ„de far och son vaknat till liv igen. Frukost och göra oss redo för dagen! Vi tog en promenad för att handla pĂ„ Ica. 

Sedan Ă„kte pappsen ivĂ€g för att skaffa mat till familjen. Fiska alltsĂ„. Edwin och jag promerade upp till min farmor och farfar. Lek och fika! NĂ€r vi skulle gĂ„ hemĂ„t ringde mamma och pappa, dom ville komma och gosa med lilleman. (LĂ„tsas att dom vill hĂ€lsa pĂ„ mig med, höhöhö...) HĂ€r hemma blev det Ă€nnu mer fika och lek. Edwins humör var pĂ„ topp, trots att han var supertrött. 

Klockan 13:45 tog han sin andra (och sista) tupplur för dagen. Innan dess hade han bara sovit mellan 8:30-9:00 sĂ„ han var duktigt trött. I en timme och en kvart sussade han! Det lĂ€ngsta pĂ„ vĂ€ldigt lĂ€nge... SĂ„ jag hann faktiskt med lite nytta! Rensade bland barnens klĂ€der. Mer Ă€n halva Edwins garderob försvann! Allt i strl 68 Ă€r nu för litet. Även en del i 74. SĂ„ höstens storlek blir 80 och uppĂ„t. Jösses... Vad hĂ€nde med min lilla bebis som drunknade i strl 50? 🙈

Även Elias garderob fick en förĂ€ndring. Rensa ur en del plagg och flytta över till en byrĂ„. Han fick ta Edwins sĂ„ lĂ€nge... Han har mer nytta av den Ă€n lillrbrorsan! Dessutom ska vi fĂ„ en "skĂ€nk" av min farmor och farfar som ska stĂ„ i hallen, sĂ„ dĂ„ kan Edwin fĂ„ byrĂ„n som vi har dĂ€r just nu. Ingen brĂ„dska i hans rum Ă€nnu, det leks vĂ€ldigt sĂ€llan dĂ€r Ă€n sĂ„ lĂ€nge, sĂ„ en tillfĂ€llig klĂ€dlösning dĂ€r inne fĂ„r funka. 

Donade vidare i Elias rum... Flyttade om lite och gjorde fint. Hoppas han trivs. LĂ€ngtar tills han kommer! GohjĂ€rtat. 

PĂ„ eftermiddagen kom min mormor hit. Vi hade bjudit henne pĂ„ tacos. SĂ„ medan jag förberedde middagen tog hon med sig Edwin pĂ„ en vagnpromenad. Sedan Ă„t vi nĂ€r Mattias kom hem. Mmmums! 😋

PĂ„ tidiga kvĂ€llen gjorde jag och Mattias oss redo för en liten dejt. Mormor badade Edwin, sedan skulle hon natta honom och vara hĂ€r hemma medan vi var inne i stan. Bowling och bio! En mycket bra idĂ© av Mattias. Det var lĂ€ngesedan vi var ute pĂ„ tu man hand... SĂ„ det var supermysigt. Även fast jag inte vann pĂ„ bowlingen. Ledde hela matchen tills pĂ„ slutet. Jag gick verkligen all in och lyckades strĂ€cka mig. Det var dĂ€rför jag förlorade! 😎

Efter bowlingmatchen promenerade vi till statoil för att köpa kaffe. Trötta förĂ€ldrar som ville försöka undvika att somna pĂ„ bion... Filmen vi sĂ„g hette Into the storm. Bra, hemskt, fin, gripande och tĂ€nkvĂ€rd. Budskapet "att leva varje dag som om det vore din sista" kĂ€ndes tydligt. Uppskatta det du har och Ă€lska dina nĂ€ra innan det Ă€r för sent. NĂ€r jag ser sĂ„nna dĂ€r katastroffilmer blir jag sĂ„ fruktansvĂ€rt blödig och börjar grĂ„ta sĂ„ fort jag tĂ€nker pĂ„ barnen och familjen. En tĂ€nkvĂ€rd film! 

Nu Ă€r vi hemma efter vĂ„ran lilla dejt. Mormor har Ă„kt hem och vi ska snart krypa ner och sova. LĂ€ngtar nĂ€stan tills Edwin vaknar inatt, vill lukta och pussa och fĂ„ honom att skratta. 

Imorgon Ă€r det min tur att fĂ„ sovmorgon, sedan ska det bakas tĂ„rtor! Jag fyller ju Ă„r pĂ„ Tisdag, men imorgon blir det "kalas" med Ă€lskade familjen och slĂ€kten. Dessutom kommer ju vĂ„ran fjĂ€rde pusselbit hem ocksĂ„, sĂ„ morgondagen kan ju inte bli mycket bĂ€ttre! 💕











Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0