bästa loppisfyndet... ✌️

Tisdagen kickade Edwin igång vid 7-tiden. Jag hade gärna sovit en stund till, men det var bara att göra som lillbossen ville. Pappan hade turen att få sovmorgon! 

Men innan Mattias fick somna om så skyndade jag mig att ta en morgondusch och sätta på kaffet. Grabbarna fick mysa/busa i sängen medans. Sen fick pappan lägga sig igen, medan jag och lilleman skrotade på inne i köket. Frukost och krypäventyr! Nu går det undan här hemma... Från några stappliga krypsteg till långa rundor mellan alla rum, på bara några dagar. Mammas duktiga kille! 👏

Efter frukost, påklädning och lek började lilleman att pilla på öronen och gnussa sig i ögat. Trötthetstecken! ☝️Han tog en halvtimmes powernap medan jag tog det lugnt i soffan. Mattias åkte till stan för att spana efter en present. Är det någon som fyller år nästa vecka tro? 👀

Vid 11-tiden gick jag och Edwin ut. En liten vagnpromenad. Vi gick förbi hos Carro och plockade upp henne, sedan gick vi till Röda Korset. Där gjorde jag sommarens (hittills) bästa loppisfynd... Ett så fint gammalt "bord" för en hundralapp. Det stod alldeles vid kassan och var det första jag såg när jag kom in. Det där ska jag ha! Loppislycka när den är som bäst.

Jag fyndade också ett träpussel med bokstäver på ena sidan och siffror på den andra till Elias. Även ett Micki trägarage och latteskedar till jobbet. Hurra vilken bra loppisdag, för endast 140 kronor! 👌

Carro följde med oss hem och hängde en stund, sedan var det dags för mig att åka mot jobbet... 

En alldeles lagom eftermiddag fick vi, en bra blandning på allting. Det är inte ofta vi har det så, det är liksom antingen eller. Klockan tickade på fort och klockan 18:30 åkte jag hemåt igen. Bra arbetsdag! 

Till min stora glädje var Edwin vaken när jag kom hem. Glad kille som bjöd på många pussar och kramar! Han höll sig vaken till 20-tiden, så vi hann med lite bus och mys innan han somnade. Härligt! 

Resten av kvällen har spenderats i soffan. En dusch och kvällsfika, sedan dog jag här... Imorgon blir det ännu ett em-pass eftersom Matilda behövde byta, men det känns faktiskt bara skönt. Då får jag jobba med Karin, det var längesedan så det blir kul. Och jag slipper gå upp strax efter 04-tiden! 😜







 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0