att göra det ändå... 👍

Tisdagen till ära bjöd lilleman på en sovmorgon till klockan 07:10 - tjoho. Men var jag någe piggare för det? Nej. Förstår inte hur jag kan vara så trött hela tiden? Edwin vaknar ju bara en gång/natt nu, ändå känner jag mig som en zombie varje morgon. 

Förutom trötthet så kände jag mig extremt oinspirerad till precis allting. Ni vet när man verkligen inte orkar göra nånting, man har ingen lust. Diskbänken var full av gårdagens disk, golven gick inte längre att rädda med sopen, toaletten luktade piss och to-do-listan kändes en mil lång... 

Jag drack två koppar kaffe och tänkte att jag skulle börja lite smått. Edwin donade med sina leksaker i köket, så jag körde igång och diskade. Sen var jag igång! Fick energi till att göra rent tvättmaskinen. Det var alldeles för länge sedan... Så äckligt! Rengjorde alla klibbiga fack, släppte ut gammalt vatten där filtret sitter och gjorde rent där. Använde linoljesåpa både in- och utvändigt, sedan körde jag maskinen tom på 90 grader. Ren och fräsch igen! 👌

När Edwin skulle sova började jag dammsuga. Brukar lägga han i sängen och dammsuga i hans rum och köket först, medan han är vaken. Han blir alldeles till sig då, busig och nyfiken! Sedan brukar jag låta dammsugaren stå på ute i hallen medan jag får honom att somna. Sedan fortsätter jag att dammsuga lite fort i resten av lägenheten. 

Jag tog även en sväng om med skurmoppen, åh vad jag älskar linoljesåpan! Det är andra gången jag använder den, och känner redan att jag inte vill städa med något annat. Så härlig! 👌

När jag ändå var igång så fick toaletterna sig en uppfräschning, och alla sängar blev renbäddade. Efter en snabbdusch sen så kändes allt underbart. Så nöjd att jag gjorde detta ryck, trots noll energi och inspiration... Ingen disk kvar, rena golv, rena toaletter, rena sängar, ren tvättmaskin och en ren nyduschad Sara i soffan. Edwin körde en långsovning, så jag hann till och med sitta i soffan och njuta! 🌸

Tompa kom hit och gjorde oss sällskap sen. Glad Edwin! Mitt på dagen åkte vi alla tre mot stan. Till mormor/gammelmormor! 

Vi blev bjudna på pannkakslunch och hade det mysigt. Lilleman lekte och utforskade. Sedan blev det ett besök på Resursen. Är ute efter höstkläder! Några fina fynd blev det... En varsin tröja till barnen. Till mig själv blev det ett par svarta löstsittande byxor, en kofta och en tröja. Nöjd! Men jakten fortsätter, jag vill byta ut en massa saker i min garderob. Måste försöka hitta en bra "stil" och känna efter vad jag trivs i och tycker om. Höstprojekt... ☝️

Innan vi åkte hem mot Forsa igen blev det ett besök på kusin Fridas jobb. Kaffe och bulle, energipåfyllning. Sedan somnade Edwin och sov hela vägen hem. 

Klockan var nästan 16 när vi kom innanför dörrarna här hemma. Dags att börja med maten! Edwin lekte i Elias rum och jag svängde ihop lite snabb middag. Idag fick det bli något så enkelt som gräddstuvad pyttipanna med stekta ägg. Jag som inte gillar pyttipanna i vanliga fall, men gräddstuvad brukar gå bra.

Edwin blev glad när pappsen kom hem från jobbet. Dom lekte och busade medan jag diskade undan, vek tvätt och slängde in en ny maskin. Sedan blev det ett bad för lilleman. Uppskattat. Ren, fin och gosig i pyjamas! 👌

På tidiga kvällen åkte Mattias iväg på ett möte. Så lilleman och jag lekte på hans rum, sedan myste vi i soffan - dags att varva ner. Välling och barnprogram, sedan skulle han nattas. Ja, jag försökte natta honom... Killen som hatar att sova! 

Han skulle promt vara vid tvättmaskinen istället. Spännande när den snurrar och låter! Så jag hann faktiskt hänga tvätten innan han somnade. Sedan försökte vi igen. Bara en massa skratt och tok. Tittade bort i en sekund, då låg nappen på golvet och han stod och hoppade nere vid fotändan. Glad och nöjd som bara den! Unge... Sova som är så skönt? 😅

Vid 20-tiden kunde han äntligen slappna av och komma till ro. Och min ensamma kväll kunde börja. Hade köpt en tidning som jag myste ner mig i soffan med. Tända ljus och läsning om höstmodet, aah... Om jag känner inspiration när det gäller inredning nu, så saknar jag det helt när det gäller kläder och mode. Måste försöka göra något åt det. Jag vet vad jag tycker är snyggt, men jag får liksom inte till det. Får se hur det går! 😜

Snart ska jag ta en dusch och vänta hem Mattias, sedan blir det hopp ner i en renbäddad säng. Längtar! Imorgon får vi se vad som händer. Kanske att vi får besök, och en ny möbel till hallen. Hoppas på båda! 😃









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0