arg och förbannad... 😤

Måndag och en ny vecka! Här hemma gjorde vi som vanligt morgon vid 06-tiden. ZzzZZz... På med kaffebryggaren! 

Mattias åkte till jobbet, lilleman myste framför teven och jag försökte vakna till liv i soffan. När ska man vänja sig vid tidiga mornar tro? Snart nog, hoppas jag. 

Lite nytta orkade jag göra iallafall. Både vika och hänga tvätt. Det var längesedan jag såg botten på tvättkorgen nu, får köra tvättmaraton någon dag...  

Resten av förmiddagen gick i gnällets tecken. Lilleman har varit så himla trött, gnällig, förbannad och frustrerad. Han har varit så himla arg! Gallskrikit rätt ut för ingenting och kastat saker omkring sig. Lite bättre blev det då vi gick på en promenad, men väl inne igen fortsatte det... Dags för en powernap!

Mitt lilla arga bi slog på stort och sov i 1 timme och 45 minuter. Härligt! Då fick jag vila öronen från lillemans höga toner. Men blev han på bättre humör efter tuppluren då? Näpp. Fortfarande arg som ett bi... 🐝

Vid 14-tiden åkte vi till stan, vi skulle leka lite med Petra, Lilo, Stina och Mille. Och vad händer? Edwin blir som en helt annan kille. Nöjd, glad, tyst. Han verkar trivas med andra barn! (Skönt att få umgås med andra än tråk-morsan också kanske...) 🙈

En mysig eftermiddag! Fika, lek och några små fighter. Som det ska vara med andra ord. Ditt, mitt och dela. Svåra ord för små barn, hihi. Gulliga ungar har vi då iallafall... 💕

Vid 17-tiden tackade vi för oss och åkte hemåt. Tack för en mysig stund! Jag ville absolut INTE att Edwin skulle somna i bilen, och faktiskt så lyckades jag. Hög töntsång, och en smoothie att kämpa med! 👍

Väl hemma var det matdags. Mattias hade åkt och spelat golf, så vad svänger man ihop lite snabbt med en gnällig bebis? Fiskpinnar... Tur att jag var hungrig så det gick ner! Fast jag skulle nog ha nappat på Petras erbjudande ändå, stanna och äta pulled pork med dom. Haha! 🙈

Resten av eftermiddagen här hemma bestod av lek och bus. Liiiiite bättre humör fick han ett tag när vi var inne på brorsans rum. Edwins favoritställe! Undra om han saknar Elias? Ibland ropar han typ "hej" och tittar sig förvånat runt. 

Vid 19-tiden blev det välling och sovdags. Då blev han arg igen... Undra om det är tänder? Han kör in fingrarna i munnen titt som tätt och skriker. Lilla vän... Inte lätt att vara liten och inte kunna säga till. Hoppas det går över snart! ❤️

Nu är det vuxenkväll i soffan. Eller ja, grabbkväll. Mattias, Peter och Niklas spelar tv-spel och dricker whisky. Själv ska jag bara slappa. Eller ska jag passa på att rensa ur min garderob tro? Det skulle verkligen behövas! 😅






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0