äntligen ny kamera... 📷

Äntligen har jag beställt en ny kamera! Det är verkligen på tiden om man säger så... Min gamla digitalkamera med 10 megapixlar börjar bli riktigt kass. Så dåliga bilder och så dålig bildkvalitét. 

Så vad blev det för en då? En kompaktkamera från Canon. Jag är inte det minsta bra på att fotografera, och är inte så intresserad/insatt. Så en systemkamera hade jag inte klarat av eller haft tid med... 

Någon värstingkamera ville jag som sagt inte köpa. Enda kravet jag hade var att det skulle vara Wifi på den (då är det ju bara att föra över till iphonen, så slipper man knäppa kort med både telefon och kamera!) och att det går filma i HD. Jag filmar ju mycket på barnen, så det blir kul med bättre kvalitét. Sen skulle den ju så klart ha lite mer megapixlar och bättre optiskt zoom än min gamla. Hittade en jättebillig för 699 kronor som uppfyllde alla mina krav - toppen! 👍

Nu längtar jag tills den kommer så att jag kan skrota min gamla! Sedan måste jag ta mig i kragen och framkalla bilder, fixa i albumen och kanske göra någon fotobok! 😅





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0