äntligen lite ledigt... 👌

Lördag och sovmorgon till klockan 06:30, vad lyxigt. Jag smög upp och lät grabbarna snarka vidare, sedan gjorde jag mig redo för veckans sista arbetsdag. 

Jag kom tidigt till jobbet, men det är skönt på lördagar, för då kan vi äta frukost tillsammans! Mysmorgon... Sedan är det full fart som gäller. Fast idag behövde vi aldrig lägga i högsta växeln. En väldigt lugn lördag! Det droppade in lite matbeställningar mot slutet bara, annars var det inte mycket att göra... 

När klockan blev 15:00 började vi att städa, dock var det rätt mycket disk, så vi blev kvar i 45 minuter. Men sen så, helg! 😃

Åkte hem och bytte om, sedan åkte jag vidare till fotbollsplanen där resten av familjen var. Mina älskade grabbar! 

Där blev det fotbollskik, fika och bara mys. Barnen var på bra humör! 👌

Efter matchen tog min mormor en promenad hem med Edwin i vagnen. Jag och Elias åkte bil och Mattias tog den andra bilen. 

Väl hemma blev det ett bad för barnen. Lortiga och svettiga ungar! Som inte badats på ett tag... Elias började, sedan blev det lillebrors tur. Plaska, torka, smörja in, klippa naglar - fina och rena ungar! 👌

Mattias pussade oss hejdå och åkte till Bobygda där han och Tom ska spendera natten. Kräftfiske! Hoppas dom fångar många så vi får äta imorgon... 

Min mormor stannade en stund här hemma så även jag fick fräscha upp mig. En dusch med hårtvätt! Mer en behövligt efter denna varma arbetsdag! 💦

Tidiga kvällen kom och det var dags att natta lillebror. Elias tittade på film under tiden. Stackarn fick sitta själv länge i soffan... Edwin var nämligen omöjlig att natta. Grin, grin, grin. Tog upp honom ifall han ville mysa med oss i soffan, men samma visa där. Efter en timme lyckades jag dock få vildlingen att sova! 

Myskväll med Elias stod näst på tur. Älskar egentiden med honom! Han blir så "vuxen" av sig. Pratar, filosoferar och det riktigt märks att han också myser. Han kom med en superidé för kvällen... "Jag vet, vi kan göra sånna där pizzamackor med sånt där socker på och äta framför en film!" Gullplupp. Han ville alltså göra varma mackor med pizzakrydda på, hihi. Jag nappade på förslaget, perfekt kvällsfika! 👌

Vi kikade på Blixten Mcqueen och mumsade varma mackor, en härlig kväll. Han blev vaken enda till 21:30 idag med, men är det helg så är det! 😁

Nu ligger jag i soffan och kikar på tv4-filmen. Men snart gör jag nog som ungarna och kryper till kojs. Hoppas bara att natten blir bra nu när jag är ensam med dom. Känner att en sovmorgon skulle vara skön, men det är nog bara att drömma om! 😂







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0