åh, äntligen äntligen... 👌

Fredagen kom äntligen, och jag kickade igång dagen klockan 05:45 ungefär. Ett förmiddagspass, det sista passet på detta sommarschema. Trött men taggad... 

På jobber var det full fart, det brukar vara det på fredagmornar. Men trots att det var mycket så gick der bra, och tiden flög iväg! 

När klockan närmade sig 13-tiden fick jag en trevlig överraskning... Mattias och Edwin kom! Så när jag hade slutat tog vi en mysig fika tillsammans. Jag var vrålhungrig eftersom jag inte hunnit med någon frukost. En mysig och god stund! ☕️

Jag tog med mig Edwin hem, medan Mattias uträttade lite ärenden i stan. Jag trodde att lilleman skulle somna i bilen, men icke. Så när vi kom hem bytte vi från bilstolen till vagnen, gick till Röda korset och kikade. Men lilleman somnade inte då heller! Han låg skönt i vagnen och spanade på folk, såg så mysigt ut. Mamman passade på att fylla en kassa kläder för 50 kronor. Tre par mysbyxor till Edwin, ett par beiga chinos till Elias, ett par svarta jeans till mig och en mysig tröja till hösten. Toppen! 👍

När vi kom hem var Edwin riktigt trött, men han vägrade sova. Tokunge... Det som är så skönt?! Så jag la mig bredvid honom i storsängen, och då först kunde han slappna av och sova. Det gjorde mamman också! Så himla behövligt. En 20 minuters powernap var allt som behövdes, sedan försvann min huvudvärk och jag kände mig som en ny människa! Lilleman sov i drygt en timme, så jag tog tillfället i akt att ligga och mysa/lukta på min lilla skatt. Underbart... 😍

När Mattias kom gjorde han middag. Ja, det är han som har varit kock 98% av gångerna i sommar! (Skön semester för den ordinarie kökspersonalen!) Idag blev det hans egenrökta regnbåge med potatis och sås. Mumma! 👌
 
Efter middagen tog grabbarna en promenad på mammans beordran. Dags för en genomkörare i hemmet... Det var väldigt längesedan det städadea här, och det syntes väl kan jag lova. Hua! Så med bra musik i högtalarna satte jag igång. Diska, städa toaletterna, damma, dammsuga, torka golven och byta sängkläder i sängarna. Helg, nystädat och renbäddat - det är en ljuvlig känsla! 🌸

När mina killar kom tillbaka blev det lek och mys. Men ganska snart blev Edwin trött. Klockan hade redan hunnit bli 20:00, så efter en flaska välling somnade han gott. Mattias nattade honom medan jag tog en skön dusch! 

Nu är det kväller, och här vankas det fredagsmys. Godis, cola och en bra film med hjärtat. Kvalitetstid... Jag ska försöka njuta och ta in att jag inte behöver jobba på ett bra ta nu. Lovely! Nog för att jag inte ångrar en sekund av denna sommar. Att jobba med mina favoriter, låta Mattias vara hemma med barnen och spara på mina mammadagar är det bästa beslutet jag tagit. Men nu ska det bli härligt att vara mamma igen. Att enbart koncentrera sig på att vara mamma och bonusmamma! ❤️






Kommentarer
Anonym

Ååh vilken härlig känsla. Mammaledigt! ❤️ Det bästa som finns!

2014-08-16 @ 08:24:02
Carro

De var jag som kommenterade innan ;p

2014-08-16 @ 08:24:42
URL: http://carroskottar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0