så gör vi helg igen då...

Fredagen till ära bjöd Edwin på en sovmorgon till 08:15 ungefär. Vi märkte inte ens när Mattias och Elias åkte till jobbet/dagis. Så skönt att få vakna utvilad bredvid en glad liten gofis. 

Vi hade en lugn morgon i soffan. Kaffe och frukost. Sedan hann jag precis klä på mig och göra mig iordning innan Carro kom hit. En solskenspromenad stod på schemat. Vi väntade ut Edwin tills han blev trött, sedan la vi ner honom i vagnen och gick en skön runda. 

På vägen hem blev det ett besök på Ica och Röda Korset. Lite helghandling och några fina fynd blev det. Jag lyckades hitta en jättefin dopklänning, dopskor, en snygg dopoutfit till Edwin, ett par Newbiebyxor och ett par mjuka hängselbyxor. Allt för 80 kronor! Vilken himla bra fynddag. 

När vi kom hem var det dags för lunch. Först fick Edwin äta, sedan lekte han i babysittern medan jag åt gårdagens mat. Sedan donade vi med lite av varje tills lilleman blev trött igen. Vi la oss båda i sängen och myste, sedan sov både mor och son. Otroligt skönt! Vi låg i en halvtimme, sedan tyckte Edwin att det räckte. Bäst att lyda! 

På tidiga eftermiddagen fick vi besök av Tom en stund. Edwin sken upp och blev glad. Det märks så väl vilka han känner igen nu, han blir väldigt skeptisk mot folk han aldrig träffat eller inte känner igen sådär direkt. 

Mattias och Elias kom hem tidigt idag, efter ett utvecklingssamtal på dagis. Storkillen sköter sig fint och är en snäll kille! Kul att höra. Han sov när dom kom hem, så han fick fortsätta sova en stund i sängen. Tröttis! Det passade ju bra då att han hade haft pyjamaströjan hela dagen på dagis. Så går det när pappa är uppe själv på morgonen, haha.

En stund efter att dom kom hem så tog Mattias med sig Edwin ut på en promenad. En gnällig bebis behövde sova! Själv la jag mig bredvid en sovande Elias och myste en stund. Efter ett tag vaknade han och var som vanligt lite trögstartad. När han hade vaknat till liv ordentligt så klädde vi på oss och åkte till mina föräldrar. Mattias och Edwin hade nämligen gått dit. 

Uppe på norrvägen blev det fika, mys och lek. Edwin var arg som ett bi, men sedan förstod vi att han var hungrig. Åh äntligen, tänkte nog lilleman och slukade en hel flaska. Sedan blev han på bättre humör! Elias gick till lekparken och lekte med min pappa en stund. Nöjd kille! 

Klockan ticka på och det var dags att bege oss hemåt. Mattias och Edwin promenerade medan jag och Elias åkte bil. Väl hemma hämtade vi in posten, deklarationen hade kommit. Passade på att deklarera på en gång så jag inte glömmer bort, jag vill för allt i världen inte bli utan mina 8600 kronor till midsommar! Det kom verkligen lägligt. 

Till middag idag blev det fredagsklassikern, tacos. Hela familjen satt vid bordet och mumsade! Sedan diskade jag undan medan Mattias var med pojkarna. 

Kvällen kom och innehöll både lek och mys. Fredagsgotta till storebror! En liten skål med godis framför Blixten McQueen på teven. Edwin låg i babygymmet och tittade på filmen han också, så jag passade på att vika tvätt. Skönt när alla måsten är gjorda! 

Edwin blev vaken lite längre än vanligt ikväll. Hela familjen låg i sängen och busade en bra stund, så klockan hann bli 20:30 innan lillebrorsan slocknade i sin säng. 

Elias är fortfarande vaken med oss uppe i soffan, men han börjar gnugga ögonen han också. Pyjamasen är på och tänderna är borstade, så snart blir der hopp i säng även för honom. Själv ska jag ta en dusch innan vi dukar fram vuxenskålen med godis. Det blir en lugn kväll framför teven. Precis som en fredag ska se ut :) 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0