hurra för min bror... 🎂

Lördagen kickade vi igång vid 8-tiden. Eller kickade... Vi segstartade dagen. En trött mamma och pappa, trots att Edwin sov som en gud inatt. Han sov mellan 20:00 och 04:30 utan att vakna. Då fick han lite mat, sedan snarkade han vidare till strax innan 8. Så vi vuxna får helt enkelt skylla våran trötthet helt på oss själva! Det blev film till långt efter midnatt... 😴

Men efter lite frukost och kaffe blev vi lite piggare! ☕️ Vi lullade på här hemma och myste hela förmiddagen, skönt att ha pappa hemma! Edwin tog en liten powernap och jag donade med adressändring och föräldrapenning. Ja, snart är det dags för 8 veckors arbete för mamman! Blandade känslor, såklart. Skönt att komma ut och umgås med vuxna, jobbigt att vara ifrån min bebis... Men jag vet ju att jag sedan har sensommaren, hösten och vintern där jag är mammaledig med prinsen igen. 

Mitt på dagen blev det lunch, när vi sedan var mätta var det dags att bege sig mot Ljusdal för tårtkalas. Min kära lillebror fyller nämligen 22 år idag. Hipp hurra! 🎈

Hos brorsan och Frida var det fullt hus. Trångt och mysigt, med gott fika och fina presenter. Edwin njöt av all uppmärksamhet och hade minsann inte alls tid att sova. Han höll ut enda tills vi skulle åka hemåt. Då var det en trött liten kille som somnade som en stock i bilstolen... 🙊

När vi kom hem var vi hungriga som vargar. Som tur var hade vi ju en älggryta i kylen som mamma gjorde till oss igår. Perfekt! Medan riset kokade klart hann jag ta en dusch, sedan mumsade vi på den goda maten. Edwin fick också äta, sedan blev vi slöa allihopa! Mattias diskade undan medan jag och lilleman bara myste. 

På tidiga kvällen åkte Mattias iväg för att fiska en sväng. Jag nattade en trött bebis och har sedan dess bosatt mig i soffan. Jag väntar hem herr'n, vi ska nämligen ha filmkväll igen! Jag har blivit helt förälskad i Twilight filmerna helt plötsligt??!? Jag har sett dom förr och inte tyckt att dom var så speciella. Men så gick filmerna på teven för ett tag sedan, och jag blev helt fast. Så nu betar vi av dom igen, en efter en. Till och med Mattias är fast! Kan det bli bättre? Jo, med lite saft och popcorn till... 👌








Kommentarer
Carro

Gud vad skönt att komma ut och få vara bland folk och inte bara vara mamma 24/7. :)

2014-04-27 @ 08:25:38
URL: http://carroskottar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0