en lugn och skön dag...

Tisdagen inleddes med samma trötta ögon som igår. Min lilla unge verkar ha gjort det till en vana att vakna vid 4-5 tiden och sedan ligga vaken i en timme... Inte roligt tycker mamman! 

Men det är tur att han brukar somna om efter att Elias och Mattias åkt på jobb/dagis. Så även idag! Älskar att han är så himla gosig och vill ligga nära, nära. Min lilla gosbebis! 

När vi klev upp hade jag inga planer för dagen. Kände för att bara göra ingenting. Men efter en kopp kaffe och frukost fick jag lite energi ändå. Rev av sängkläderna och bäddade rent i allas sängar. Förmodligen sista gången innan flytten, tjoho! 

Sedan satt jag i telefonen hela förmiddagen. En massa samtal som måste göras innan flytten! Passade på medan Edwin sov och var nöjd i babygymmet. Så nu är allt med elnätet, elleverantören, bredbandet och massa annat fixat. En adressändring är gjord, och nu väntar vi bara på the big day! Vi vet inte exakt när flytten blir, förmodligen någon gång nästa vecka då renoveringen är klar. Håller alla tummar för att inget krånglar... 

Mitt på dagen kom Carro hit. Hon lockade ut oss på en promenad, tack för det! Men innan det så fick hon mata Edwin medan jag avslutade det sista flyttsamtalet. Sedan gick vi en liten runda, med en sovande bebis i vagnen. Vi kikade runt inne på Röda Korset också. En stor korg för bara 25 kronor köpte jag! Perfekt till Edwins blivande rum, att förvara leksaker i. Elias har redan en stor korg som han ska ha i sitt nya rum! Åh, vad jag längtar tills allt är klart... 😁

Efter promenaden blev det en sen lunch för mamman. Sedan kom Tom hit och gjorde oss sällskap! Edwin lyser som vanligt upp i ett stort smile. Jag passade på att börja med middagen medan grabbarna myste och lekte. 

Efter ett tag kom även min mormor hit. Ytterligare en massa leenden och skratt från lilleman. Han kan verkligen smälta folks hjärtan han, hihi... 💞 

Lagom tills att middagen var klar kom Mattias och Elias hem. Idag blev det pasta med en röra på kyckling, bacon och champinjoner. Och en god sallad till. Elias gav tummen upp och åt upp en stoooor portion. Så roligt! Mormor ville promt diska innan hon for hem, och jag protesterade inte direkt. Skönt att få slippa ibland. 

Kvällen närmade sig och vi hade det mysigt och trevligt. Elias byggde koja och Edwin tittade på med glittrande ögon. Storebrorsan är spännande! Själv passade jag på att vika tvätt och städa badrummet. Sedan myste hela familjen vid köksbordet. Vi la pussel och pratade om allt möjligt. Älskade familj... 

Vid 19:30 hade vi två trötta barn. Edwin somnade mitt i maten, men en högljudd och grinig storebror väckte honom. Sedan tog det drygt en timme att natta lillebror... Elias däremot somnade snabbt efter lite grin och gnäll, "neeej, jag är inge trött!" Haha, visst. 🙊

När barnen hade somnat gick Mattias ut på en promenad med Peter. Själv kollade jag på slutet av Äntligen hemma, med lite kvällsfika. Nu är det fortfarande soffhäng, men ännu en Twilightfilm! 😜








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0