en bra skön lördag...

Lördagen inleddes med den längsta sovmorgonen på länge. Men efter en trevlig kväll med Carro och Hannes så var det skönt att sova ut. Maten igår var gudomligt god, och det blev många goda skratt när vi spelade spel fram till midnatt. En härlig kväll som avslutades med två snarkande föräldrar strax innan 01:00. Det var tur att jag var så trött och somnade direkt, så att jag inte behövde ligga och längta ihjäl mig efter Edwin... 

Efter våran sköna sovmorgon var vi pigga och redo för dagen. Vi sov 9 timmar i sträck, så kunde vi vara annat än utvilade?! 

Mattias tog en promenad upp till min pappa och Edwin. Själv passade jag på att göra lita nytta innan jag också åkte upp dit. Vika tvätt, bädda rent i sängen, damma, dammsuga och skura golven. Rent och fint... Sedan åkte jag upp och pussade på min efterlängtade bebis! 

Edwin blev så himla glad när han såg mig, och mammahjärtat slog volter! Han skrattade, flaxade och visste inte hur han skulle bete sig riktigt. Sedan borrade han in sitt huvud i min hals och gav mig mååånga blöta pussar. Åh! Älskade unge... 

Natten hade gått superbra med morfar. Men det visste vi ju redan! Edwin och morfar är bästisar! Det enda som hade krånglat lite är lillemans mage, han har varit lite hård. Så när vi hade packat ihop allt och skulle bege oss hemåt så åkte jag också köpte plommonpuré. Mattias och Edwin tog en promenad hem så lillpluppas fick sova. 

Väl hemma fick Edwin lite gröt med katrinplommon. Bläää, tyckte han. Men han fick i sig en del ändå, och tjugo minuter senare så brakade det till i blöjan. Tjoho! Bajslycka! Vi bytte blöja, och sedan klädde vi på oss för att åka till Bobygda. Ett besök hos barnens farmor och farfar! 

I Bobygda hade vi en mysig lugn dag. Edwin fick prova Elias gamla gåstol, sedan låg han länge och lekte på golvet. Vi blev även bjudna på middag och fick på sommardäcken på bilen. Efter en tupplur i soffan vaknade lilleman på arghumör, men efter ytterligare en bajsblöja så blev han glad igen. En stund. Han hade tydligen inte sovit tillräckligt, för i bilen på vägen hem somnade han som en stock. Tröttis!

När vi kom hem var klockan redan 18:00, men vi hann med en hel del ändå innan lilleman skulle sova. Han fick ta ett bad med pappsen! Uppskattat. Sedan fick han mysa med oss i soffan enda till klockan 20:15, innan Mattias nattade honom. Så skönt att få sova i samma rum som lillprinsen igen! Hoppas han vill komma upp och sova bredvid mamma inatt, hihi. 

Nu är det lördagsmys! Jag har precis hängt en tvätt, duschat och hoppat i myskläder. Ljusen är tända och popcornen har snart poppat klart... En kväll i soffan framför en film, blir det för oss. Sedan hopp i säng och ladda inför morgondagen. Då kommer storebror hem, och familjen blir komplett :) 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0