en bra dag med barnen...

Onsdagen inleddes med sovmorgon till klockan 8 ungefär. Jag vaknade upp med båda barnen i sängen, pappa hade åter igen fått flytta ut till soffan. Dags att köpa större säng kanske? 

Edwin och jag låg kvar i sängen och myste ett tag. Elias gick upp till pappa. Men efter bara ett tag så skedde det en liten bajsolycka, så storebror fick börja dagen med ett bad. När han var ren och fin åt vi frukost och vinkade hejdå till pappa som åkte till jobbet. 

Morgonen var lugn här hemma... Lek och tv. Sedan började Edwin att bli trött igen, men istället för en promenad så åkte vi till stan istället. Lilleman somnade i bilen och Elias planerade dagens inköp med mig. "Har vi skrive på en lapp vad vi ska köpa?" Haha, han brukar nämligen hålla koll på inköpslistan varje gång vi handlar mat. Men idag hade vi andra saker i sikte! Lite sommarshopping. 

Barnen skötte sig exemplariskt i stan. Edwin var vaken, men satt nöjd i bilstolsvagnen. Elias gick snällt bredvid mig. Det första han sa när vi kom till stan och gick förbi en korvkiosk var "sen kommer jag bli hungrig säkert, då det finns korv där borta!". Haha. 

Vi strosade runt och handla lite inför sommaren. Keps och badbyxor till Elias. Självklart med Blixten McQueen! Han valde även en Cola-läppsyl och någon konstig gummigrej med fiskar inuti. Edwin fick en kortärmad body från Albins leksaker. Tips! Dom har så fina bodys där som bara kostar 39:- och är supersköna. 

Innan vi åkte hem så fick Elias självklart sin korv. Nöjd kille! Och nöjd mamma som inte fått höra minsta lilla gnäll från något av barnen. 

När vi kom hem var det lunchdags för Edwin. Just nu är det nästan bara ersättning som gäller för honom! Enda gången bröstet duger är på nätterna/morgonen. Men det känns bra. Jag ammade honom i nästan 5 månader, var och varannan timme. Dygnet runt. Nu äter han mer sällan, och jag vet hur mycket han får i sig. Alla nöjda, alla glada. Men jag hoppas att vi kan fortsätta amma lite då och då ett tag till. Det är ju SÅ mysigt. När det väl fungerar. 

När Edwin hade ätit fick Elias lite mellis. Riskaka och ett fruktfat. Mums! Sedan var vi redo för att gå ut i vårvädret. Att åka sparkcykel är en klar favorit. Lillebror somnade i vagnen, och storebror sparkade på. Vi gick på Ica och handlade lite, sedan gick vi till lekparken. En skön timme utomhus! 

När vi kom hem fick vi besök av min kusin Tom. Så roligt när han kommer och leker med barnen, det älskar dom båda två! Jag fick tid att förbereda middagen medan grabbarna busade. Efter ett tag somnade en utslagen Edwin i soffan, och Elias la sig och tittade film på surfplattan. Men idag ville visst inte storebrorsan sova... Han börjar bli piggare i förkylningen iallafall, så himla skönt. 

När Mattias kom hem från jobbet åt vi mat. Fjärilspasta med baconsås och broccoli blev det idag. Helt OK! Barnen blev som vanligt glad när pappa kom hem. Edwin skiner verkligen upp, och det är så kul att se! 

Eftermiddagen rullade på... Lek och bus. En del gnäll från en trött storebror. Men vi hade en övervägande bra eftermiddag. Även om ingen av oss orkade ta tag i diskberget... Edwin somnade klockan 19:30 efter en flaska ersättning. Elias höll ut till 20-tiden. Tror jag. Jag gick nämligen ut på en promenad efter att jag hade nattat lillebror. En skön runda med Carro! Skönt att rensa hjärnan och få gå med händerna fri från en vagn. Jag borde göra kvällspromenader till en vana... 

När jag kom in tog jag en dusch och tvättade håret. Mattias hade turen att få "natta om" Edwin två gånger under tiden. Förstår inte varför han vaknar flera gånger på kvällen och är ledsen? Det kan liksom vara 20,30 eller 40 minuter efter nattningen. Sedan upprepas det en par gånger. Tur att han brukar somna om efter lite sång! 

Just nu ligger vi i soffan. Jag var sugen på té, men jag är så trött så jag har inte orkar masa mig till köket. Diskberget är kvar det också... Men ja, det får jag ta tag i imorgon. Det ska bli så skönt att krypa ner under täcket nu snart och blunda. Imorgon hoppas jag på en lika bra dag med pojkarna! :)











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0