sömnen, vart äääär du...

Fredagen kom och fredagen gick. Gjorde morgon vid 8-tiden. Tog en dusch, tvättade håret, åt frukost, donade på lite och fick besök av en kille från Electrolux. Äntligen fungerar alla plattorna på spishällen! 

Strax innan 11 kom mamma och hämtade mig, hon var på shoppinghumör! Och som hon shoppade... Skor, jacka, byxor, tröja och gud vet vad. Själv var jag med som stöd, haha. Jag spanade lite på julklappar, men köpte inget ännu. Har börjat lite smått till Elias, snart är det dags att skriva en lista och få klart till allihopa. Har en känsla av att jag inte kommer vilja ränna på stan i slutet av November. Inte heller när bebisen är nykläckt. Så Mattias har sagt (eller jag har tvingat honom) att han ska vara med och handla julklappar i Oktober. Och då kommar han inte undan med att lämna pengar och sedan är det klart, nej då ska han vara med som "smakråd" också. Eller stöd och kassbärare kanske man kan säga, hihi. Det löser sig nog! Men ett planeringsfreak som mig har redan lite smått panik inför den höst och vinter som väntar...

När vi var färdiga på stan bjöd mamma på god lunch. Mmm! Sedan blev det handling på Maxi. Även där låg jag i lä när det gällde att handla... Det enda jag kom ut med var hårspray, en smörja till Elias torrfläckar och tre chokladbitar. Betalade, satte mig, åt choklad och väntade på att mamma skulle handla klart. Preggo, yes... 

Eftermiddagen försvann hemma. I soffan. Det är märkligt att man kan bli så trött av att iprincip inte göra nånting. Vilade till herrn var klar med allt sitt, sedan packade vi in oss i bilen och åkte till Bobygda. Ett stopp på affären i Delsbo för att handla sen middag och lite fika till morgondagen. 

Det är nämligen dags att jobba imorgon! Mattias hugger ju vägspön (pinnar som ska sitta efter vägkanten vid plogning) och jag ska för tredje året få äran att köra bilen med släpvagn, medan Mattias och en till sätter ut alla spön. Lättförtjänta pengar! Och tusenlappar som jag/vi verkligen behöver. I år blir det dessutom dubbel körning, hela denna helg och nästa, hurra! Tur att jag bara är i vecka 32/33 än... 

Nu ligger jag i sängen här i Bobygda. Mattias sover djupt. Har väl lyckats slumra några timmar jag med. Varit upp två gånger redan för att kissa. Har haft ont i magen enda sedan tidigare ikväll också. Svårt att säga vad det är. Känner mig liksom öm "nere" i magen. Innan jag somnade hade jag en del obehagliga sammandragningar också. Nu ligger jag bara och vrider och vänder på mig. I slowmotion. Det gör sååå ont att göra snabba tvära ryck och vändningar. Så allt sker lika glamouröst som om en kossa skulle ligga här i sängen och vända på sig...

Hoppas jag kan somna om igen och att jag vaknar med en "vanlig" mage imorgon. Fortfarande lika rund och go såklart, men utan krämpor! Hoppas även att morgondagens jobb går bra :-) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0