riktigt upp och ner idag...

Inatt vaknade jag bara 2 gånger! Rekord... Men jag var ändå trött när klockan ringde strax innan 6-tiden, grabbarna likaså. Fast efter ett tag kom vi upp allihopa och gjorde allt som ska göras innan dom åker till dagis. Själv kröp jag ner under täcket igen, snorig i näsan och tung i huvudet. 

Nästa gång jag vaknade klev jag upp och startade dagen. Eller ja, halvstartade. Åt frukost i soffan och blev liggandes där ett tag. Noll motivation till att göra något vettigt... 

Fick tillslut lite energi. Slängde in en maskin tvätt och donade i köket. Plockade ihop lite på Elias rum också och tittade sedan på film tills tvätten var klar. Sedan däckade jag i soffan igen. 

Men man får vara trött när man är gravid i v.31 och lite förkyld... Jag är ju trots allt inte ensam om min kropp. Vi är två som ska dela på energin, och det märks! Hihi. 

Fram mot eftermiddagen gick jag från botten till toppen. Fick energi till att städa! Skyndade mig att städa badrummet, dammsuga, damma och torka av golven. Rent och fräscht! Sedan kom Peter och lånade strykjärnet. Ja han hade visst shoppat en ny snygg duk han! En grå med vita stjärnor från Greengate. Undrar om Mattias hade valt ut en lika fin duk om han var tvungen att köpa en?! Haha. 

När det var färdigstädat blev det bråttom med maten. Gjorde något som gick snabbt men ändå var gott. Hade kebabkött i frysen som jag stekte och till det åt vi bulgur, sallad och egengjord vitlökssås. Mmm...

Sedan kom en humördipp för mig igen. Trött och nära till gråt för minsta lilla. Gravidhormoner? Och bara därför var Elias "extra jävlig" mot mig, haha. Han känner liksom av när jag är lättretlig, och då bara lyser det bus i ögonen på honom! Gör allt för att få en, två, tre reaktioner från mig. Tillslut blir jag ju tokig, haha. Men efter ett tag tröttnade han på att provocera mig och gick och lekte. Mattias tog tag i disken så jag fick andas ut på soffan. Sen blev det bra igen, hehe. Humörsvängningar, lovely... 

Till kvällen blev det fika, hockey och lek hos Mattias och Frida. Trevligt. Länge sen vi sågs! Men tillslut blev Elias för trött. Och tendenser till hemsk trots började anas hos honom... Haha. 

Väl hemma somnade han fort. Vi vuxna tog det lugnt i soffan ett tag, men nu är det sängen som gäller! Trött trött trött. Hoppas på bra sömn inatt också, för imorgon är det tänkt att jag och Elias ska vara vänner hela dagen! Ledig Fredag för lilleman! Det blir nog mysigt. Bara vi vaknar utvilade på rätt sida båda två ;-) 

Två fina bilder på lilleman som börjar bli så stor! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0