går in i vecka 30 imorgon...

Ja, imorgon går vi in i vecka 30 i graviditeten. Yes! Det går både fort och sakta... Men en sak är säker, jag börjar bli riktigt rund och go nu. Dagens besök hos barnmorskan bekräftade att vi växer på bra, bebben och jag! 

Senast vi var hos barnmorskan var i vecka 25, då såg allt bra ut och vi följde kurvan perfekt. Vecka 25: SF-mått 24 cm, hjärtljud 146 slag, viktökning 8 kg. 

Nog hade vi vuxit alltid... Idag låg SF-måttet på 28 cm, hjärtljuden 136 slag och en total viktökning på 13 kilo. Herrejösses... Redan 13 kilo plus?! Vart ska det sluta? Vet att en del av dessa kilon beror på min ökade aptit och en liten släng av lathet. Ooops. Får börja promenera mer i höst och tänka på vad jag stoppar i mig. Det där godiset är ju trots allt inte livsviktigt för bebisen. Men för mamman känns det som ibland... Haha! 

Huvudsaken att bebisen mår bra där inne! Att jag mår bra vet jag ju redan. Fick det bevisat idag också. Järnvärdet var tydligen "guld" och jag följde min kurva till punkt och pricka. Dom där extra kilona får jag ta tag i efter förlossningen... 

Nästa gång vi ska till barnmorskan är den 1 oktober. Och innan dess har vi hunnit gå klart föräldrautbildningen. Sen är det inte allt för lång tid kvar ju. Vi längtar efter dig bebis :-) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0