en vild liten bebis i magen...

Den här dagen inleddes med en föräldraträff. Andra gången vi sågs allihopa (5 par), och liiiite mindre spänt var det nog. Vi pratade om förlossning idag. Och jag har bestämt mig för att inte försöka planera nånting. Jag som annars är galen i förberedelser har nog insett att en förlossning är något jag inte kan förbereda och ha kontroll över. Det blir som det blir. Bara vi får träffa vår lilla bebis! 

Efter föräldraträffen var det matdags. Sedan var det dags att göra sig redo för bio. Mamma hade fixat en biljett till mig, hudiksvalls kommun hade blivit bjuden på "Hur många kramar finns det i världen?" Blev himla glad över att få följa med och se den. Så fin film! Och biopopcorn är ju alltid gott, hehe. 

Efter bion tog jag och mamma en promenad. En lagom sträcka genom både skog och villaområden, i hyffsat snabbt tempo. Blir så glad när jag kan gå fort utan att bli öm i bäckenet. Idag var en sådan dag. Lätt i benen och bra flow. Hade nästan velat jogga, men nej, det gör jag inte om som gravid. Haha... Skönt med en promenad och frisk, härlig skogsluft efter någon timme i en bio-stol. 

Nu ikväll har jag tagit det lugnt bara. Duschat, diskat och pratat med både svärmor och bebisen i magen. Ja jag undrar vad hen håller på med där inne? Jösses vilka boxningsmatcher hen har haft idag! Full fart i princip hela dagen. Hela magen rör sig och det syns så väl hur hen ligger. Tur att jag älskar varenda rörelse!

Jag har även börjat känna av en del sammandragningar. Tror jag? Magen liksom drar ihop sig och blir stenhård. Det gör absolut inte ont. Det känns bara häftigt... Jag tycker att kroppen är otrolig! Och jag älskar min kropp för vad den just nu håller på med. Tänk att jag håller på att skapa ett liv! Jag bär ett barn i min mage! Underbart.

Nu ligger jag i sängen. Mattias bjöd på gott kvällsfika; mackor med smörstekta trattisar. Mmm! Och nu ska jag be om (eller kräva) lite massage i svanken innan vi somnar :-) 

Magen i v.30 med en vild bebis inuti... <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0