en lång, lugn lördag...

Imorse vaknade en sprallig Elias här i Bobygda mellan 7-8 någon gång. Jag fick ligga kvar i sängen ett tag till, men när grabbarna gick ner så blev ju jag såklart pigg. Kan bero på att jag faktiskt var ordentligt utvilad, jag vaknade bara en gång inatt nämligen! 

När jag kom ner var det kaffe och frukost i köket. Sedan började "storgrabbarns arbetsdag". Jobba med veden. 

Jag och Elias har haft en riktig mysdag tillsammans. Vi var ute hela förmiddagen i det underbara vädret. "Lias åsså jobba veden" som dom stora killarna! Farfar är stora idolen just nu. Han springer efter honom vart än han går. "Göra du fawfao? Kom fawfao! Vänta mig fawfao. Leka mig fawfao..." FARFARS KILLE! Ibland fick inte ens jag vara i närheten. "Nää Sara, stanna här du. Bara ja å fawfao!" Pruppunge, hihi. 

Mitt på dagen gick vi in, Mattias var ute med veden fortfarande och farmor var på affärn, så jag gjorde lite snabblunch till mig, lilleman och "fawfao" som vi åt innan det var time for powernap! Och som vi somnade alla tre... Elias sov i två hela timmar! Jobbigt att vata ute och jobba med veden tror jag visst?! 

Eftermiddagen kom... Det var bara jag, lilleman och hans idol farfar hemma hela dagen nästan. Vi lekte med bilar, ritade massa teckningar och kikade på barnprogram. Gick ut en sväng till, innan det var dags för middag. En god soppa som svärmor kokat ihop innan hon åkte iväg och skulle fira någon som fyllt jämnt. Elias åt bra! 

Till kvällen blev det fullt hus här igen, alla kom hem från sitt. Pappan hade köpt götta till oss, så det blev Lördagsmys (och bus) i soffan! 

Elias började bli trött och be om tandborstning. Japp, det är enda sättet för att få nappen! Han försökte gnälla till sig den tidigare, men då var jag stenhård. "Arg jag dig!" sa han med armarna i kors och stor surläpp. Det såg så himla roligt ut, så jag kunde inte hålla mig, då började han också skratta! 

När han hade borstat tänderna och sagt godnatt gick killarna upp och la sig. Själv tog jag en skön dusch. Och nu kikar jag på film med svärfar. Men jag vet inte hur länge jag står ut... Trött. Dessutom väntar en hektisk dag imorgon. Vi stannar här till lunch, sen hem till Forsa, packa upp, bada en lortig lilleman, packa hans ryggsäck, äta middag hos mina föräldrar och sedan säga hejdå till Elias - dags för mammavecka. Det går fort när man har roligt :-) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0