en dag som flygit iväg...

Denna onsdag har gått i ett... Min klocka ringde 07:30, fick en morgon i min ensamhet. Mattias på jobbet och Elias tog en sovmorgon!

Vid 9-tiden var vi redo för dagen. Mot Norrvägen! Elias skulle få vara hos min mamma idag eftersom det var dags för första föräldraträffen. Han var helt inne i tågbane-bygge och märkte knappt att jag åkte, haha.

Föräldrarträffen gick bra. Lite "spänt" sådär kanske... Haha. Men det blir nog mer avslappnat nästa gång. Alla väntade sitt första barn, ja utom Mattias. Och för mig känns det så fruktansvärt konstigt att säga att jag väntar mitt första barn... Elias kommer ju alltid vara första bebisen! Barnmorskan sa då att man kan ju säga att det är "min första graviditet", kort och gott. Vi var även det yngsta paret. Men som sagt, det blir nog trevliga träffar - dom tre styckna som återstår.

Vi avslutade med en kvarts avslappning, sedan blev det en lunchdejt. Mattias bjöd på romtantiskt! Frasses, hihi. Sedan skiljdes vi åt, han till jobbet och jag till ett möte på AF.

På AF gick det bra. Eller ja. Jag är väl inte så populär på arbetsmarknaden direkt... Hehe. Men jag var ju tvungen att skriva in mig för att få chans till högre föräldrapeng. Det förstod min handledare, och "tack vare" att jag inte har något bidrag från dem så kan dom inte ställa krav på mig. Jag får helt enkelt vara inskriven utan att ränna hos jobbcoacher och söka 10 jobb per dag. Det tackar jag för.

Sedan var det dags att åka hem mot Forsa igen. Hem till mamma och Elias! Lite mys, mat och ta det lugnt. Lilleman hoppade över tuppluren. Istället rensade han lingon med min mormor som kom förbi.

På eftermiddagen gick jag och Elias till min farmor och farfar. Farfar fyller år imorgon, men då har vi fullt upp, så vi uppvaktade med lotter idag istället. Elias lekte och förgyllde deras tid ett tag, sedan började tröttheten att ta över... Dags att bege sig hemåt!

Klockan var strax efter 17 när vi kom hem. Mattias spelade golf med en jobbarkompis. Håll ut ett tag till Elias! Han fick hoppa ner i badet och började leka på egen hand. Jag passade på att vika tvätt och påbörja projektet: rensa en hel kasse svamp. Phew!

Efter ett tag ville lilleman komma upp ur badet och hjälpa till. Sedan fick vi besök av Peter. Kaffe och prat, och en bra lekledare medan jag rensade klart svampen. Skönt att ha det gjort. Nu ska dom bara torkas! Älskar att ha torkad svamp hemma, sååå gott i maten.

Mattias och Tobias kom hem från golfen och drack kaffe dom också. Elias var otroligt nog vaken! Hann träffa pappa och mysas ett tag innan han slocknade. Tror klockan var mellan 19-20 nånting. Hoppas han sover bra hela natten, imorgon är det nämligen dags för dagis! Han är pigg i förkylningen, liiiite snorig, men han längtar efter kompisarna säger han.

Peter stannade kvar och spelade en omgång TP med mig och Mattias. Trevligt... Och nu är det sena kvällen!

Ska ta en dusch, packa dagisväskan och steka ett gäng kantareller till sent (OCH GOTT) kvällsfika. Därefter hoppar vi i säng och laddar om för en ny dag! Lillfisen i magen sparkar för fullt, och jag kan inte med ord beskriva hur underbart det känns. Alltså... Nej, det går inte förklara. Ska lägga mig och bara känna och njuta :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0