äntligen är det söndag...

Äntligen söndag... så känner jag. Ännu en vecka och en krävande helg har passerat. Hela dagen har vi spenderat i Bobygda. Vi har ju jobbat med vägspö-sättning, så jag har spenderat dagens flesta timmar i bilen. På slutet trodde jag att mina revben skulle gå av. Ja bebisen har nog inte tyckt om det trånga utrymmet när jag suttit och kört i flera timmar, för han/hon har protesterat med att sträcka ut sig ordentligt och spela gitarr på mina revben... Aj aj aj. Men annars har dessa två arbetsdagar gått fint. Jag i bilen och grabbarna bak på släpvagnen. Får tacka P3 som förgyllt mina dagar! Skönt att vi är klara nu, får se om jag orkar nästa helg, annars får Mattias ta det. Pengarna får vi ju vilket som. Bebisen får avgöra vem som kör nästa helg helt enkelt, hihi. 

På eftermiddagen blev det go-middag i Bobygda innan vi åkte hem till Forsa. Skönt att komma hem efter en helg borta! 

Packa upp, duscha, slänga in en tvätt och bara landa. Sedan kom Peter hit. Kaffe och yatzy för grabbarna! Själv passade jag på att bara stå upp. Har aldrig varit så skönt att stå efter en helg med ungefär 20 timmars bilsittande... 

På tidiga kvällen kom även Elias! Saknade unge... Alltid lika roligt att höra honom berätta och undra över saker när vi inte setts på en vecka. Han vart nöjd för lite nya grejer han fått. "Coolt svärd, skön rock (morgonrock) och fint pussel". GOPLUPPAS! 

Efter lite lek och när tvätten var hängd, kröp vi ner i sängen alla tre. Vi tittade på Bumbibjörnarna tills Elias somnade. Sedan smög vi vuxna upp och intog soffan. Men snart får lilleman sällskap i sängen igen. Vi är sååå trötta... En natt med många timmars sömn är nog vad vi behöver! Sedan kan vi ladda om för nya veckan. Som förhoppningsvis blir kanon :-)  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0