80 % är nu avklarat...

Imorgon går vi in i en ny vecka, jag och bebisen. Dags för vecka 33 nu. Vi har alltså avklarat 80 % av graviditeten! 

Jag mår fortfarande oförskämt bra. Inga direkta krämpor förutom att det känns jäkligt trångt i magen. Lite ont i revbenen får jag när sitter länge och om bebisen får för sig att dansa hiphop med fötterna uppåt. Sedan blir jag såklart trött i ryggen om jag härjar allt för mycket. När man har dammsugit och torkat golv så vill man gärna vila ryggen ett tag... Men inga direkta smärtor ännu. Lite sammandragningar kommer då och då, inga som gör ont. Däremot har jag börjat få ett konstigt tryck nere i magen. Det kommer som små stötar långt nere, eller hur jag ska förklara. Lite småont gör det i 1-2 sekunder, kring urinblåsan känns det som. Vad kan det vara? Tur för bebisen att jag fortfarande inte tröttnat på rörelserna, hihi. 

Fast nog börjar jag längta lite efter min egna kropp. Att kunna sova på mage, ta på sig skorna lite smidigare, känna att det inte är en mil ner till golvet och så vidare... Fast allra mest längtar jag efter bebisen. Vad är du för en liten människa som legat i min mage så länge och ska komma ut till oss? Vi pratar om dig varje dag, klurar på namn och funderar hur du kommer att se ut. 

Men i några veckor till kan du få stanna. Efter vecka 37 tycker jag dock att du kan få komma när du vill, hihi. 

Idag har jag som sagt börjar förbereda bb-väskan med kläder som ska tvättas och tas med. Spännande! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0