tacksam för alla svar...

Tack för alla svar och tips ni kommenterar på mina tusentals funderingar kring graviditeten! Det betyder otroligt mycket, det gör mig liksom lugn. Jag kommer förmodligen att fråga fleeeer frågor, så fortsätt gärna att komma med era kloka ord. Jag vet dock inte hur ni svarar på kommentarer på era bloggar? Jag svarar iallafall under samma inlägg som ni kommenterat, det finns liksom inget "svara på kommentaren", så ni vet... 

Idag tog jag sovmorgon till 08:45 ungefär. Skönt att sova ut och känna sig utvilad i både kropp och knopp! 

Efter påklädning och frukost kom kusin Fridis och hämtade upp mig, sedan styrde vi mot stan. Vi hämtade även upp mormor och tog en liten runda bland loppis och affärer. Ett par jeansleggings med bred mudd och tjockare strumpbyxor fick följa med hem. Sedan är det köpstopp på kläder för min del. Nu har jag byxor, tröjor, strumpbyxor och tunikor så jag klara mig den sista månaden som gravid, och tiden som nybliven plufsig mamma efteråt. Sen får man väl se hur kroppen återhämtar sig, vilken storlek som passar och vad man kommer att trivas i liksom! 

Vi fick god lunch hemma hos mormor. Efteråt är det skönt att slänga omkull sig på sängen medan mormor kokar kaffe och dukar fram fika, hihi. 

På eftermiddagen kom jag hem, då var det dags att börja med middagen. Jag hade 8 paket bacon i frysen upptäckte vi under avfrostningen igår, så jag kände att det nog var läge att använda något paket. Haha! Det blev någon typ av baconsås med chili, curry, wokgrönsaker och bulgur. Lättlagat och helt OK... 

Tog även reda på en massa tvätt, plockade ihop på Elias rum och bäddade med nyköpta och nytvättade sängkläder i bebisen korgvagga. Ser såå mysigt ut... Längtar efter dig lilla vän. Om en månad ligger du förhoppningsvis där och sussar! 

Nu är det kväller och det är snart dags för hockey på Norrvägen. Just nu är vi hos Peter. Grabbarna måste få leka av sig vid tv-spelet... Innan matchen ska vi även prova babyskyddet med bas i bilen och ta hem det så att det står hemma inför bebis ankomst. Ska nog även klämma lite på vagnen som står där uppe hos mina föräldrar och se om det känns mer verkligt nu än i somras! 

Vi hoppas på en mysig kväll och att Brynäs skärper till sig och tar poäng mot Skellefteå :-) 

Dessa korta tröjor funkar inte för bamsekulan just nu... Det blir ju rena rama magtröjan, haha! Däremot funkar alla linnen, längre tröjor, tunikor och koftor som jag hade innan! Det är iprincip bara mammajeans, leggings och "mamma-mjukisar" jag har köpt. Hoppas kunna använda jeansleggingsen och mjukisarna ett tag efter förlossningen också. Kanske skönt att ha en bred mudd över magen innan allt börjar dra ihop sig? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0