nu ska det sovas längen...

Tisdagen lider mot sitt slut, och jag är tröttare än tröttast. Full fart hela dagen utan vila. Det sätter sina spår! 

Jag har som sagt haft storstädning här hemma, och bockat av punkt efter punkt på listan. Den "gamla vanliga" städningen med badrum, dammsugning och skura golv. Men även tvättmaskinen har fått sig en omgång. Först en tvätt med bebiskläder (allt är nu tvättat och redo för dig!) och sedan en rejäl rengöring. Alla fack och filter är nu rena, sedan körde jag maskinen tom på 90 grader. Fräsch maskin i tipptoppskick igen! 

Riktigt skön känsla när allt här hemma är rent och fint, även om kroppen just nu får lida en del av allt slit... 

Kvällen har spenderats på Norrvägen. Fika och hockey. Brynäs hämtade upp ett underläge i sista perioden och lyckades vinna! Nu ligger vi två i serien och det känns helt okej. 

Nu är vi hemma och har intagit sofforna här. Trötta som sagt... Det blir nog sängen snart och fundera på hur morgondagen ska se ut. Har tänkt att packa i lite i bb-väskan, sortera lite bland alla hundratals foton som bara ligger och kanske göra en liten loppis-runda. Är på jakt efter fina, användbara och helst giftfria leksaker till Elias paketkalender. I år känns det helt rätt för både vår ekonomi och miljön att satsa på en "secondhand-kalender". Lite nytt har vi redan köpt till kalender, men nu ska jag försöka loppisfynda resten. Ett av våra stora mål den här julen (och annars också) är att konsumera så lite "nytt" som möjligt. Det blir verkligen en tuff utmaning för mig som la ner över 6-7000 kronor på julklappar förra året... Helt sjukt. Iår blir det färre, men ack så välmenta julklappar. Vi är snart 4 personer på en inkomst så vi måste ju först och främst se till att överleva, haha. Nej, vi tänker inte köpa julklappar på loppis... Men vi tänker inte tok-köpa som vi (JAG) gjort tidigare år. Smart planering och överenskommelser med släkt/vänner är vad som gäller! Allt handlar inte om julklappar på julen, tänk att det skulle ta 23 år för mig att inse det, haha! ;-) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0