jag måste nog vila mera...

Elias sov hela natten i sin säng och var verkligen lycklig när han vaknade imorse. "Sov jättemycke här jag" konstaterade han när vi berömde honom, hihi. Det gick även smärtfritt att hoppa i kläderna och bege sig med pappa till dagis, trots att det var en evighet sedan. Duktig kille! När dom hade åkt tittade jag på klockan, 06:15 - hopp i säng igen... 

Vaknade strax efter 8 och kände mig pigg. Jag har fått sova nästan hela natten jag också. Ett gäng toalettbesök bara, men inga värkar! 

Förmiddagen spenderades inne i stan med mamma och mormor. Kikade lite i affärer, tipsade om julklappar och åt körvlunch. Mamma skulle storhandla på Maxi sen. Passade på att handla lite smått jag också. Bland annat två led-slingor som går på batteri och har timer. Billiga var dom också, runt 30 kronor om jag inte minns fel. Tycker verkligen om ljusslingor, både ute och inne, såhär i höstmörkret. 

Efter handligen åkte vi till A&H och kikade lite. Sedan gjorde vi ett stopp på kusin Fridis jobb för att fika lite. Provade Loka med pepparkakssmak... Smakade väldigt mysko! Efter fikat var det dags att åka hem, klockan var redan runt 14-tiden så halva dagen hade gått. Snacka om att preggot var trött i ryggen! 

Väl hemma packades allt upp, farsdagspresenter slogs in och ljusslingorna hängdes på plats. Provar mig fram, just nu sitter en i köket och en i hallen. Får se om det förblir så. Men mysigt lyser dom iallafall. 

Klockan gick och middagen blev klar lagom till grabbarna kom hem från dagis. Idag åt vi potatis, stekt falukorv och morotsstuvning. God vardagsmat! Elias hade även fått post i postlådan idag. Det var ett brev från Tomten (min mormor) där det stod att Tomten minsann hade hört att Elias var en snäll kille, och att han skulle fortsätta att vara det. I kuvertet låg även en läppsyl med Blixten McQueen. Eller "Blissen-bil" som Elias säger! Snacka om glad och nöjd kille... Nu går har runt och smörjer hakan för fullt. För det är så man gör. Våga inte säga nått annat till honom, då får man arga blicken! Lilla goding. 

Efter mat, disk och lek hoppade pojkarna ner i badet. Själv tog jag en plockrunda och pustade ut en liten stund i soffan. När killarna sedan var rena och fina var det dags för kvällens projekt: att bygga en koja över Elias säng. Filtar och eltejp, haha. Han vart nöjd och lekte där ett tag innan det var dags att göra kväller. 

Återigen chockade han oss med att somna utan protester i sin egen säng. Storkillen! Medan Mattias nattade honom började jag med att koka smörkola. Har tänkt göra det ett tag, men alltid glömt att köpa sirap... Idag kom jag ihåg, så nu blev det gjort. Efter mycket om och men har vi nu massor av götta! Köpte även ett nytt te idag, med smak av vaniljkola, mmm! Det blev lyxigt kvällsfika denna tisdag... 

Kvällen gick fort. Han bara hålla på med kolan, spela yatzy med Mattias och ta en dusch - sedan var jag totalt slut. Min rygg skriker av smärta! 

Vi går in i en ny graviditetsvecka idag, nämligen vecka 37, och jag börjar verkligen känna att jag måste vila allt mer... Idag har jag bara pustat ut på soffan i max en kvart, sedan har det hållts igång hela tiden. Det funkar inte när man är höggravid har jag nu insett. Sammandragningarna ökar, fötterna blir toksvällda och ryggen går nästan av... Hur tråkigt det än är att bara vila, så måste det bli mer av det. Jag måste tänka på att jag snart ska orka föda ut vårt barn också! 

I övrigt mår jag bra, förutom att jag verkligen känner hur hela jag är svälld nu. Ett riktigt fetto! Men det är så det ska vara, hihi. Jag har inte känt av några fler värkar sedan härom natten... Lite halsbränna/en klump i halsen kan jag dock känna ibland. Och nattens kiss-spring håller i sig. Ja, jag mår fortfarande bra med andra ord. Nu har vi 27 dagar kvar till beräknad födsel! 

Nu ligger jag i sängen med min värkade rygg och svullna kropp. Tackar gud för den varma vetekudden, amningskudden att sova med mellan benen och min kära Mattias som smeker och masserar där det gör ont. Hoppas att jag snart kan somna, och att hela familjen får sova gott även inatt. Imorgon tar vi nya tag! Och jag ska nog mest bara vila... :-) 



Magen i vecka 37... Tror den sjunker lite för varje dag nu. Vi längtar efter dig här! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0