inatt var jag inte kaxig...

Om jag förut har tjatat om att vilja känna förvärkar och värkar - så kan jag lova att jag aldrig kommer att be om det igen. Inatt var jag inte kaxig... Jag vaknade 3 gånger av att jag låg och grinade och vred mig i värkarna. Mellan 12-03 hade jag som ondast. Lyckades väl somna om till och från, men sedan vaknade jag av mitt eget gnäll och grin. Jag ville bara väcka Mattias och skrika rätt ut. Men jag höll ut och försökte andas mig igenom. Ett tag trodde jag att jag skulle kräkas också. Det kändes som mensvärk x 100 i både mage och rygg, plus en kniv som for runt och högg till då och då. Smärtan höll som sagt i sig i tre timmar, men det gick liksom i vågor. Sista gången jag somnade fick jag tack och lov sova tills det var morgon. Då var jag bara lite öm i ryggen, otroligt skönt. Så jag antar att jag nu "äntligen" fått känna på en ond förvärk? 

Hela familjen har vart hemma idag. Ibland blir det så. Den ena är lite krasslig, den andre är trött och den tredje är höggravid... En hemma-och-kurera-oss-dag. 

Morgonen och förmiddagen rullade på. Frukost och morgonbestyr. Sedan tog jag en alvedon och somnade på soffan medan killarna lekte. Tog igen lite förlorad nattsömn! Sedan plockade vi ihop här hemma, klädde på oss och tog en promenad till Ica. Vi hade med oss Elias vagn så vi kunde storhandla och skjutsa kassarna på vägen hem i den. Lilleman går nu utan problem fram och tillbaka till affären, ofta springer han bredvid oss också, inga trötta ben där inte! 

När vi kom hem packade vi in alla matvaror, sedan gjorde pappan i familjen god lunch! Pannkakor med sylt och grädde, mmm... Peter kom och åt lunch med oss han också. Lite kaffe på maten, sen var man riktigt nöjd. 

Killarna tog en tupplur medan jag fick energi från ingenstans! Diskade undan ett berg, rengjorde kaffebryggaren och polerade diskhon med svinto. Plockade ihop här och där, och sedan fick jag för mig att gå ut. Vips så hade jag krattat av gräsplätten här utanför! Jag tog det lugnt och njöt av att jag orkade dona på i mitt eget tempo. För andra gången i höst försvann två sopsäckar med löv, men det blir säkert en tredje gång också. Ja om inte bebisen tittar ut innan, hihi. 

När jag hade krattat klart gick jag in och väckte killarna. Ja man kan ju inte sova hur länge som helst om man ska komma i säng i bra tid på kvällen... 

Sedan åkte vi till skogen. Målet var att hitta en kraftledning där dom huggt ner granar. Men när vi ändå var utepå så tog vi en tur upp till Forsamasten. Tyvärr började jag få värkar igen av den guppiga vägen, så vi åkte ganska snart hemåt. Men en gran fick vi med oss iallafall. Så när vi kom hem satte vi i en ljusslinga i den, mysigt! Nu kan snön få komma, hihi. 

Sen lunch innebär sen middag... Vi stekte hamburgare som lite måndagslyx. Gott gott! Sedan blev det lite köksstök, disk och plock. Killarna lekte affär och tittade på teve medans! 

Sedan chockade Elias oss och ville sova i sin säng. Vi hade planerat att göra ett försök ikväll (längesedan han sov där nu) men vi trodde ju aldrig att det skulle gå utan protester... Så nu ligger han i sitt lilla rum själv och försöker sova. Eller ja, han tittar på Smurfarna. Men vi hoppas att han somnar snart! 

Kvällen blir nog inte så sen för oss vuxna heller... Imorgon är det dagis och jobb för killarna. Själv gruvar jag mig för natten ifall värkarna kommer tillbaka. Men det är bara och andas och vänta på att det ska dra igång på riktigt. Med ännu värre smärta ;-) 


Lilleman ligger och tittar film i sin säng! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0