idag har jag... bara vilat...

Lördagen började bra. Jag vaknade pigg och utvilad när Mattias klocka ringde 07:20, han skulle till Bobygda och dela älgkött. Så jag klev upp samtidigt som honom och startade dagen. Blev lite morgonmys i soffan med frukost och Nyhetsmorgon. 

Klockan 09:00 befann jag mig på folketshus här i Forsa. Loppis! Några fina fynd blev det... Kläder till bebisen, en sprillans ny hissgardin i förpackning, en kockums-låda, pippibok, träklossar och ett mjukt bäddset. Allting för 130 kronor. Hade nog kunnat fynda mer, men det började bli trångt med folk och knepigt att bära runt på fynden, så det fick räcka. Nöjd ändå!

Väl hemma igen hade jag lite energi kvar. Slängde in en maskin tvätt, tog reda på ren tvätt, strök den nya gardinen, satte upp den och donade lite smått. Sedan var det stopp. 

Jag har varit slut som människa idag... Jag däckade i soffan runt 12-tiden och låg enda tills Mattias kom hem vid 18-tiden. Tittade på tv och sov om vartannat. Men jag piggnade aldrig till liksom? Tung i kroppen, trött i ögonen, öm i magen och bara sugen på vatten. Vet inte hur många liter jag druckit idag. Tillräckligt många för att springa på toaletten tusen gånger... Fick även i mig jordgubbskräm till mellis och en svampsoppa till middag. 

Så jag har inte haft en sådan rolig dag. Bott i soffan, halvsovit och bara ätit flytande. Men jag antar att min kropp har behövt vila... 

Jag bad Mattias köpa med sig en riktigt söt och sliskig dricka när han var på väg hem. Fick nästan abstinens, haha. Hade någon fanta-sort i tankarna, och han prickade precis rätt utan att jag nämnt något om det. Fanta strawberry & kiwi, precis sådär sliskigt och sött som jag var sugen på. Blev lite piggare av sockerkicken! Dagens lycko-moment typ! 

Förutom en stor dricka kom Mattias även hem med massor av älgkött! Frysen är nu full av massa goda filéer, stekar, biffar och 29 påsar älgfärs. LYXIGT! Han är allt bra, min mångsysslande älgjägare. 

Kvällen har varit mysig! Min kusin Frida kom hit med massa god frukt och gjorde en fruktsallad till henne, mig och Mattias. Hur underbart? Sedan myste vi i sofforna med lite annat gott också framför Så mycket bättre. Kul att det börjat igen! Ett riktigt mysprogram... Ser framemot att höra med från Ken Ring! 

Nu är det sena kvällen och vi ligger i varsin soffa och slökollar på en film. Förstår inte hur jag kan vara trött som inte gjort annat än att vila idag?! Men som sagt, jag antar att kroppen behöver all vila den kan få inför vad som komma skall. Så det är nog bara att lyda! 

Imorgon ska vi sätta lite mer vägspön. Bra med extraklirr i kassan. Fick nämligen veta härom dagen att jag får lägsta föräldrapenningen... Det fanns ett glapp i somras mellan jobb och arbetsförmedlingen. Så ja, det är inte mycket att göra åt. Men har jag klarat mig utan inkomst och bidrag sedan i våras, så känns ju 225 kronor/dag som ett uppåtsving iallafall. Det är bara att acceptera situationen :-) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0