en dag med mag/ryggont...

Natten till idag var verkligen sisådär för min del... Ett slags magont har gjort att jag vaknat till och från. Kan inte avgöra om det känns som magknip, mensvärk, illamående eller bara spänt? 

Jag vaknade strax efter 7-tiden, fast då var ju klockan "egentligen" 8. Gick upp med min knepiga mage och la mig på soffan. En stund senare kom Mattias upp och vi startade dagen med frukost framför teven. Jag som annars är så matglad på morgonen hade svårt att äta, inte var det gott heller... Frukost som annars är det bästa jag vet!

Resten av dagen har inneburit jobb med bröderba Wahlberg. Vi har satt årets sista vägspön inför vintern. Det gick bra, förutom att mitt magont har hållt i sig hela dagen. En riktigt molande värk, och jag kan inte avgöra om det gör mest ont i magen eller ryggen... Ibland känns det som att en kniv sticks igenom magen och ut i svanken. Inte så skönt. Men heller inte så ont som jag tror att en förvärk eller värk känns? Så svårt att veta. Men det känns ju rejält trångt där inne nu, så det är väl klart det ska kännas lite! 

Tror heller inte att en hel dag med bilkörning underlättade magvärken. Ingen skön sittposition med tjockmagen, trångt, sparkar i revbenen och ett evigt koppla i och koppla ur. Gasa, växla, bromsa. Men pengar är pengar, hehe. 

När vi jobbat klart blev vi bjudna på älgbiffar, potatis och sås á la svärmor. Gott gott! Och skönt att slippa laga mat. Sedan åkte vi nöjda hem till Forsa! 

Duschade, diskade undan glömd helgdisk, gick med sopsorteringen och vilade lite innan vi hämtade Elias! Saknade goplupp.

Väl hemma igen blev det gott kvällsfika. Vi skar upp massa frukter och doppade i jordgubbsfil. Elias egna idé, hihi. 

Resten av kvällen blev det lek och mys. Alltid kul att leka med leksaker som legat och vilat här hemma under mammaveckan. Enligt Elias är alla hans leksaker ledsen och saknar honom, så det blir många kramar och pussar när han återförenas med dem! 

Just nu är det soffhäng för oss vuxna. Jag har fortfarande ont i rygg/mage så jag ska alldeles strax hoppa i säng. 

Imorgon börjar vardagen igen. Hoppas vi får en bra start och att vi får ladda upp med mycket sömn :-) 


Bebiskulan med 29 dagar till bf... <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0