våra underbara pappor...

Idag är det farsdag och vi har firat våra fina pappor! Mattias fick äran att bli firad som tvåbarnsfar. Det trodde vi ju aldrig att han skulle göra iår, med tanke på att vi hade beräknad födsel den 25/11. Men Edwin hade bråttom! 

Inatt har vår lille bebis varit underbar. Han somnade runt 21-tiden efter amning, sedan sov han till 02:30 då han tyckte det var tutt-dags igen. Han somnade mätt och belåten efter ett blöjbyte och vaknade vid 05:30 nästan gång. Amma och somna om till 09:00, snacka om utvilad mamma! 

Mattias åkte till Bobygda tidigt imorse för fiske och farsdagsfirande av hans fina pappa. Edwin och jag stannade hemma. 

Jag hann tvätta en maskin tvätt, plocka lite och byta sängkläder på morgonen. Edwin älskar sitt babynest och sover flera timmar där i medan en annan får tid till tråkgöra. Ja, helst vill man ju bara sitta och titta på sitt lilla mirakel hela dagarna... 

Mitt på dagen tog vi en promenad med min mormor som kom på besök. Vi mötte upp mina föräldrar och bjöd in oss på fika hos min farmor och farfar. Fyra generationer samlade på båda sidor! Farsdagstårta och Edwin-mys. 

Hela eftermiddagen spenderade vi sedan hos mina föräldrar. Åt mat, vilade och myste i väntan på Mattias och Elias. 

När dom kom blev det fika och firande av våra underbara pappor. Paket, kort och lotter! Mattias fick ett spel, ett örngott, fina kylskåpsmagneter och ett stort lottpaket av Elias och Edwin. Den nyblivna storebrodern fick också paket. Lillebror har ju fått massor! Elias fick en snygg t-shirt av mina föräldrar, sockor av min mormor och lite allt möjligt av mig och Mattias. Massa småböcker och en spindel som kryper av sig själv bland annat. Nöjd kille! 

Elias var så gullig mot Edwin! Klappade så försiktigt, pussade och bredde över filten. "Eeevin?!" ropade han och ville visa sina leksaker. Sedan tyckte han att vi skulle åka hem och sova. "Ta med den hem va?" frågade han och pekade på Edwin som låg i morfars famn. "Våran bebis!" gjorde han sedan klart för honom, hihi. 

Väl hemma var det dags att bada lillebror. Elias ville vara med och hjälpa till, så duktig så. Sedan ville han vara själv med pappa på rummet sitt, och dit fick minsann inte Edwin följa med. Tror det kommer bli viktigt med egentid för Elias nu. Speciellt med sin pappa. Och säkert en del avundsjuka. Men det hör till när man älskar varandra! 

Själv sitter jag alldeles varm i hjärtat och har nära till tårar hela tiden. Min fina familj. Det ska bli så spännande att växa in i den här situationen, som en familj på fyra. Elias känns helt plötsligt som en jättestor och klok kille, och jag vet att han är den bästa storebrodern Edwin kan få. Jag har sett sidor av min älskade Mattias som jag aldrig tidigare sett. Blir så varm i hjärtat! Och jag lär känna vår fina son mer och mer för varje dag. Jag skulle aldrig vilja byta ut det här livet. Och det har bara börjat... Ren och skär kärlek. 

Och alla fina människor runt omkring oss! Vad vore vi utan er? Ja, som ni ser så håller mitt hjärta på att svämma över av kärlek... Bäst jag går och lägger mig bredvid alla mina killar! Imorgon inleder vi en ny vecka. En vecka då vi är lediga tillsammans och känner in livet som en familj på fyra! <3 

Mattias, Elias och Edwin. Bästa som finns! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0