öppet hus denna söndag...

Söndagen inleddes med sovmorgon! Tror klockan var runt 10-tiden när hela familjen vaknade till liv, lyxigt. Edwin sov bra inatt också, så alla var utvilade. Sedan blev det mys i sängen innan vi klev upp och åt frukost. 

Mattias och Elias klädde på sig och tog en promenad på förmiddagen. Under tiden förberedde jag för ett "öppet hus" här hemma. Ja, det var många som ville komma och träffa Elias innan han åkte hem till sin mamma. Och självklart lilla Edwin. På med kaffebryggaren och bjud hem allihopa! Mina föräldrar, Mattias mamma, min mormor, min farmor och farfar, min moster och min kusin. Fullt hus! Jag hade sådan tur att min mormor kom med nybakt sockerkaka och min farmor med goda bullar. 

Elias blev också glad för allt besök. Han fick post av nästan alla som kom! Han som älskar att få brev och post. Min farmor och farfar kom med ett brev och lite småpengar. Min moster och kusin kom med ett stort kuvert som innehöll en bamsetidning och en adventskalender. Även Elias farmor kom med en adventskalender och ett godishus. Dessutom fick han ju leka av sig ordentligt med allihopa. Lycklig kille!  Jag blir så varm i hjärtat av att alla mina släktingar är så snälla mot Elias. Han har verkligen vunnit allas hjärtan! Och det finaste är att INGEN gör någon skillnad nu när Edwin är född. Båda barnen är lika mycket värda och blir behandlade därefter. Bonusbarn eller biologiskt barn? Vad är det för skillnad när vi är en familj? Jag älskar mina föräldrar och släktingar för att ni är dom ni är. Och för att ni älskar båda våra barn! Edwin fick tre fina bodys av min moster med familj också, från deras resa till England. Så fina!

Det var verkligen mysigt att ha allihopa samlade här samtidigt. Skön stämning och inga konstigheter. Elias fick som sagt leka med allihopa, han bjöd in en efter en i sitt lila rum. Edwin fick hoppa från famn till famn och mysa. Han gjorde knappt ifrån sig ett ljud, vår nöjda lilla bebis! Tack alla för att ni kom och myste med oss... 

På eftermiddagen blev vi själva, familjen. Mattias gjorde hemgjord pizza som vi åt till söndagsmiddag, gottgott. Elias vilade en stund efter maten, sedan tittade vi på barnprogram och tog det lugnt allihopa. Vi hann spela lite memory med Elias också innan hans mamma kom och hämtade honom. Nu blir vi utan storebror i en vecka... Han som varit så snäll och hjälpsam! Allt har verkligen gått över förväntan, och det ska Elias verkligen ha beröm för. Han har vuxit flera centimeter i sig själv och blivit så duktig. Så förståndig liksom! Bästa storebrorsan, vi kommer sakna dig. 

Nu är det kväller. Mörkt och mysigt... Jag har precis tagit en dusch och tvättat håret. Det har helt plötsligt blivit en lyx att ta en lång skön dusch, hihi. Ska hänga en tvätt nu, sen blir det lite soffmys och amning med Edwin innan vi hoppar i säng. 

Imorgon har vi pappan hemma för sista dagen, sedan har dom 10 första pappadagarna gått. Vad fort det går! Men vi är så nöjd med dagarna vi haft tillsammans här hemma... Vi har hjälpts åt med sysslorna, myst och tagit vara på tiden med varandra. Hoppas vi klarar oss lika bra när pappsen börjar jobba! 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0