haft besök hela dagen...

Natten har varit hyffsat bra! Edwin vill äta mycket, men han har tack och lov börjat somna om rätt fort efter amningen. Men vi sov ändå vidare när Elias och Mattias åkte på jobb/dagis. En mysig sovmorgon till 09:00! 

På förmiddagen fick vi besök av min mormor och kusin Frida. Dom dukade fram fika i köket medan jag ammade Edwin. Mysig start! Sedan hjälpte dom mig att hänga upp paketen på Elias paketkalender. På söndag är det dags! 

Sedan klädde vi på oss och gick till Röda Korset och kikade. Edwin sov så sött i vagnen, så min mormor tog en rejäl långpromenad med honom. Under tiden gick jag och Frida hem och påbörjade projekt: rensa ur min garderob. Alla gravidkläder lades undan och en stor kasse med kläder rensades bort. Galet skön känsla! Tack för bra hjälp och coachning Frida! 

Medan vi ändå var igång rensade jag ur bland lite jackor, rensade i Elias garderob och var ut med grejer till förrådet. Hurra! 

Sedan kokade vi ihop en riktigt god soppa. En hitte-på-soppa! Både mormor och Frida stannade och åt middag när storgrabbarna kom hem, det tyckte Elias var lite roligt. Enda tills mormor skojade att tomten var utanför fönstret. Oj vad rädd han vart, hihi... Men tusen tack för alla hjälp med både Edwin, garderobsrensning, matlagning och trevligt sällskap hela dagen. Vad vore jag utan er?! 

Elias hade bitit några tjejer på dagis idag. Ajaj! Bland annat hans favorittjej som ville inte leka, då hade han blivit skogstokig och bitit henne. Men fröknarna sa att det syntes att han fick dåligt samvete efteråt. Han hade skämts riktigt! Hoppas det inte händer igen. Inte lätt att vara liten alla gånger... 

Efter att Mattias diskat undan åkte han och Elias till Peter för att julpynta. Haha, vad mysigt! Edwin och jag är hemma och myser vi. Jag ska hänga en tvätt nu, sen blir det kvällafika framför hockeyn. Vi har tur att dom visar Brynäs på vår cmore-kanal. Elias somnar nog tidigt när dom kommer hem, han ville nämligen inte sova middag på dagis. Vi andra ska också försöka komma tidigt i säng! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0