en riktig hemma-lördag...

Jag måste inleda med att berömma vår lille Edwin för ytterligare en bra natt. Elias är det aldrig några problem med, han sover alltid hela nätterna - och tar gärna sovmorgon. (Lovely!) Men just inatt var det storebror som råkade ut för en grej... Klockan 01:15 vaknar vi med ett ryck av att någon dunsade ner i golvet. Nere vid fotändan! Han måste ha vaknat och krypit i sömnen, lillhjärtat. Som tur var gjorde han inte illa sig! 

Resten av natten var som sagt bra. Och en skön sovmorgon på det. Mattias klev upp med Elias och kokade gröt. Jag myste i sängen och matade Edwin, sedan kom jag upp till nybryggt kaffe och dukat frukostbord. Lyx! Det har verkligen varit underbart att ha haft Mattias hemma på pappaledighet. Bästa pappan och bästa sambon! 

Dagen rullade på... En riktig hemmadag. Mattias och Elias tog en promenad mitt på dagen. Jag och lillebrorsan var hemma och myste medans. Donade med lite kort som jag framkallat, ett album till lilla Edwin är påbörjat. 

Vad har vi gjort mer idag? Jo, barnen har vädrat rumpan ett bra tag. För ska lillebror få vädra stjärten ska storebror också göra det, punkt slut. HIHI. 

Eftermiddagen kom och det blev dags att äta middag. Mattias stod för matlagningen idag och han bjöd på potatis, fläsk och löksås. Sååå gott. 

Sedan åkte pepparkaksdegen fram! Elias var duktig på att baka, trots att han var trött. Ingen powernap idag... 

När vi bakat klart blev det självklart provsmakning. Gott kvällsfika! Sedan lekte storgrabbarna med tågbana och kollade på en Smurffilm medan jag stökade undan kaoset i köket. Skönt att få undan det. Även en hög med ren torr tvätt veks undan. Lite nytta bland all lek och bebismys! 

Nu är det kväll och vi har en trött Elias här. Det blir sängen nu. Han ska hör och häpna prova sova i sin säng! Håller tummarna. Vi andra fortsätter lördagkvällen i soffan. Tända ljus, lite götta och mys med Edwin. Mammas lilla kille med geggiga ögon, uscha... 

Ännu en bra dag med hela familjen börjar lida mot sitt slut. Som jag älskar mina tre favoritkillar! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0