en lugn torsdag hemma...

Imorse var jag trött när familjen vaknade. Jag skulle vilja att Edwins sovschema var tvärtom... Nu sover han länge och bra på dagarna, för att sedan sova små-snuttar på nätterna. Antar att det rättar till sig snart, även om jag ibland önskar att jag kunde vifta med ett trollspö... 

Jag hade iallafall tur och fick sovmorgon efter att Elias och Mattias begett sig mot dagis/jobbet. Jag tog ur Edwin ur babynestet (som vi har i vår säng) så han fick ligga riktigt nära mig, och det gillade han! Sov enda till 10:00. 

Resten av förmiddagen var lugn. Frukost och påklädning, sedan låg jag i soffan med Edwin på bröstet och bara myste. Tittade på film och försökte sova. Utan framgång dock... Att det ska vara så svårt att sova på dagen?! Önskar verkligen att jag kunde! 

På tidiga eftermiddagen gick vi ut i blåsvädret. En skön promenad med en sovande bebis. Jag kände direkt hur mycket piggare jag blev efter 45 minuter med frisk luft, motion och d-vitamin från det lilla man såg av solen. Måste bli bättre på att ta mig ut under dessa trötta dagar... 

När jag kom in skyndade jag mig att förbereda middagen medan Edwin sov vidare i vagnen. Han vaknade ganska snart och ville tutta. Men så kom jag på att jag ju har en bär-sele som vi kunde prova. Det gick alla tiders! Där trivdes han och tillät sin mamma att göra klart maten. Klyftpotatis, kycklingsås och sallad blev det denna torsdag. 

Mattias och Elias kom hem samtidigt som barnens farmor kom förbi. Hon ville inte ha någon mat, men då kunde ju vi andra äta i lugn och ro medan Edwin hade farmor-mys. Lyxigt! 

Eftermiddagen har rullat på... Storgrabbarna har badat, under tiden var jag och Edwin på affären och handlade lite smått. Sedan hade killarna soffmys medan jag diskade undan. Elias har varit lite trött och grinig två kvällar i rad, han har tydligen bestämt sig för att sluta sova på dagis. Nåja, han känner väl själv vad han orkar. Storkillen! Rolig som tusan har han blivit iallafall, flera gånger per dag får han en att skratta. Ibland medvetet, ibland inte. Hihi, älskade unge!

Just nu sitter jag med hårfärg i håret, Elias ligger och kollar film i sängen och dom andra två killarna kollar på hockey. När jag har duschat av mig ska jag också sjunka ner i soffan och försöka hålla Edwin vaken ett tag. Det vore ju inte så dumt att ha en sovande bebis på natten ;)

Mina tre favoritkillar <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0