bvc istället för att föda...

En mysig natt med hyffsat mycket sömn! Elias var duktig och somnade i sitt rum, men när jag ammade Edwin vid 01-tiden hörde jag små fötter som kom tassandes... Hela familjen i sängen! Mattias låg nere i fotändan, och jag låg med barnen på vardera sida - hihihi. Så himla mysigt. Som tur var somnade ungarna om rätt fort, sedan vaknade vi runt 06-tiden när storkillarna skulle kliva upp. 

Efter att Elias och Mattias åkt på jobb/dagis kröp jag och Edwin ner i sängen ett par timmar till. Riktigt skönt! 

Förmiddagen spenderades i stan. Ett bvc-besök var inplanerat. Egentligen hade ju vi beräknad födsel idag, men ett bvc-besök med vår 3 veckor gamla skatt kändes mycket bättre! Han går upp i vikt och växer fint. Han väger nu 3840 gram och är 53 cm lång, mamman är nöjd och glad. Stora fina killen! 

Carro gjorde oss sällskap till stan, så efter bvc promenerade vi till Dackås och  fikade. Kul att träffa gamla kollegor och få visa dem lillkillen! Det blev även ett besök på ÖB, där jag köpte en badbalja till bebisen våran. Handfatet börjar bli för litet, hihihi... 

Efter att ha varit ett under-barn i stan blev det massor av grin på vägen hem. Hungrig kille! Vi skyndade hem och ammade, sedan brakade det till ordentligt i blöjan. Efter blöjbytet hade jag en nöjd liten bebis som sov i babynesten medan jag lagade middag. 

När storkillarna kom hem åt vi mat, idag bjöds det på stuvade makaroner och korv. Alltid gott! Elias hade haft det bra på dagis, trots lite ledsna miner när pappa lämnade honom. Längesedan han var där! 

Nu är det soffhäng för hela familjen. Elias spelar på surfplattan, Mattias betalar räkningar och jag har precis matat Edwin igen. Snart ska jag diska undan i köket, sen ska Elias hjälpa mig att bada lillebrorsan säger han. Han är så himla go och snäll mot Edwin, blir varm i hjärtat... 

Resten av måndagen blir nog lugn. Försöka få barnen i säng i bra tid. Men innan dess ska hela familjen ha en mysig kväll tillsammans. Vardagsmys :) 



Finaste syskonen! Vi älskar er, underbara barn... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0