jag är en tråkig sambo...

Redan Torsdag trots att det känns som Måndag p.g.a den röda dagen mitt i veckan. Klagar inte! Tycker riktigt mycket om helgerna nuförtiden.

Idag har jag jobbat. Vi hade en riktigt slö dag då många av eleverna skriver nationellt prov. Tror vår sista lektion slutade 10:30, sedan hade vi massor av tid till planering, lunch och lite annat. När vi kände oss klara packade vi ihop och tackade för oss.

Resten av dagen har bara rusar iväg. Har inte gjort något vettigt alls, bara vilat i soffan. Förut skulle en sådan eftermiddag ge mig ångest, men i och med graviditeten har jag blivit snällare mot mig själv. Är jag trött så behöver jag vila. Är jag hungrig så behöver jag äta. Spelar ingen roll hur, när, var. Punkt slut.

Nu på kvällen har jag och Mattias varit ute på en liten tur. Först blev det premiär på ranschen där vi slog några bollar. Längtar till sommarens golfkvällar. Håller tummarna för att tjockismagen kommer att tillåta en och annan runda!

Sedan åkte vi massa kringelkrok-vägar och kollade om isarna hade släppt på sjöarna. Självklart min fiskegalna sambos påhitt. Men det var ganska skönt att vara ute i skogen och andas härlig skogsluft...

Nu är vi hemma sedan en timme ungefär, och jag är som vanligt (nuförtiden, hehe) världens tråkigaste sambo! Så fort det börjar skymma ute så ringer min mat-och-sov-klocka. Dags för sängen! Och soooom jag längtar efter den stunden varje dag. Vi som alltid brukar lägga oss tillsammans, nu lämnar jag Mattias själv i soffan riktigt tidigt. Har legat här ett bra tag nu, så snart somnar jag nog. Men det är bra, då är jag pigg på jobbet imorgon!

Har iallafall dörren från sovrummet öppen så vi kan prata och titta på varandra om vi skulle känna för det ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0