en väldigt bra onsdag...

Onsdag och veckans första arbetsdag för min del. Det har gått superbra trots pratiga 3:or. Men hallå, det är snart sommarlov, det är klart ungarna är trött på skolan!

Runt 13-tiden var jag hemma i Forsa igen. Stannade till hos mamma för att göra lite hem-arbete på altanen där. En bok skulle läsas och en bokrecension skulle förberedas och gås igenom inför 4:ornas lektion imorgon. Skönt att få det gjort på direkten. Och det är ju inte varje dag jag läser Lasse-Majas detektivbyrå... Hihi.

På eftermiddagen hälsade jag på morfar också. Hjälpte honom att vårstäda och så blev det fika såklart.

Klockan hann bli 16:30 innan jag landade hemma igen. Gjorde faktiskt mat till mig själv då. Hade tänkt strunta i det... Men hemgjord "kebab m. bröd" blev det. Sedan somnade jag i soffan p uteplatsen. Såå varmt och skönt i kvällssolen...

När jag vaknade efter kanske 20 minuter hade jag energi till att både diska och ta reda på ren tvätt utan att bli totalt slut. Kanske borde sova middag varje dag?!

Lite senare på kvällen blev det en härlig promenad med Carolin! Plockade ljuvliga liljekonvaljer efter vägen också.

Nu har jag tagit plats i soffan efter en skön dusch. Men snart blir det nog sängen... Har en jobbig arbetsdag framför mig imorgon. Eller inte! Eftersom jag gjorde hemarbete idag har jag rätt att sluta några timmar tidigare imorgon utan att det påverkar något. Så då jobbar jag bara mellan 8-10, sedan hoppas jag på sol ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0