en lovely lördag m. loppis...

Härliga Lördag! Här vaknade vi pigga och glada runt 8-tiden. Sedan gjorde vi oss redo och åkte iväg på varsina håll. Elias och Mattias åkte till Bobygda för att fira sin mamma/farmor Inger på morsdag, en dag i förskott. Själv rullade jag i lugn och ro till stan.

För första gången på flera år så jobbar jag INTE denna Lördag då det är bakluckeloppis. Så hela dagen har jag och mormor spenderat i solen, vid hamnen bland alla hundratals stånd.

Det är så mycket prylar så man nästan blir yr! Vi gick runt, tittade, fikade, gick runt ännumer och fyndade lite smått.

En hundralapp gjorde jag endast av med. För det fick jag massor! Två par shorts till Elias, ett par byxor, tre plagg till bebisen, småtofflor, ett påslakanset i obruten förpackning till Elias, ett snickarbälte till lill-snickarn här hemma och ett set med grillbestick. Nöjd.

Sedan var det en trött Sara som åkte hemåt. Flera timmars "promenad" i stekande sol = ont i fötter, mage, rygg och en ful solbränna...

När jag kom hem la jag mig i soffan ute på framsidan. Så skönt i skuggan! Sedan kom grabbarna hem också. Vi beslutade att köpa hämtmat som vi sedan åt ute. Så himla somrigt och mysigt!

Efter maten tog vi en promenad ner till båten. Vi var ute enda tills det var dags att gå in och göra kväll.

Slänga in en tvätt, duscha, sopa jord/gräs i hallen (blir gääälen) och natta barn. Tror jag tänker somna jag också... Mattias och Niklas tittar på fotboll, men jag känner mig så slut efter dagen så jag tror att sömn är det enda rätta just nu.

Imorgon väntar en rolig dag. Jag, mamma och Carro ska åka till loppisen i Bricka. Woho! Morsdag är det också! Dessutom fick jag ett glädjande samtal ikväll att jag vunnit 2500 kronor på ett lottnummer. Inte helt fel?! Tråkigt att jag och min bror (eller pappa som köpte lotten) kom överens om att dela om vinsten var över tusen kronor... Fast hade det varit tvärtom hade jag nog inte tyckt så, haha. Men 1250 kronor är också väldigt välkommet :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0