en hemmadag i regnet...

Idag är hela familjen hemma. Mattias har gjort nånting med ryggen, Elias var lite halvhängig igårkväll och jag har en ledig dag bara. Så, av allt detta blev det att hela familjen stannade hemma.

Vi började dagen med frukost tillsammans. Elias är, precis som jag, insnöad på mackor med leverpastej och gurka! Macka med "stej å gulka" är grejer det...

Efter frukosten åkte jag och Elias till skolan. Jag är ju ledig, men vi ville hälsa på barnen!

Oj vad Elias trivdes! Först spelade han fotboll på rasten och sedan hade vi lektion med 4:orna. Elias satt längst fram och läste böcker, ritade teckningar till alla elever och både pratade och sjöng. Jag trodde han skulle vara blyg och sitta tyst som en mus i mitt knä. Men icke! Han mådde som en kung där längst fram i klassrummet. Bäst tyckte han var när alla barnen applåderade åt honom och skrattade när han tokade sig. Vilken lycka va!

Vi är fortfarande kvar på skolan. Leker i klassrummet... Elias läser böcker och donar på.

Men snart ska vi hem och äta lunch. Sedan får vi se vad denna grå eftermiddag bjuder på :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0