en bra och ledig tisdag...

Idag har det varit en fin dag, trots många grå moln och regnskurar... Jag vaknade dock upp på soffan imorse med världens huvudvärk, det är inge vidare skönt att sova en hel natt bland soffkuddarna. Men så går det när man tvättar kuddarna utan centrifugering, så ni vet. Täckena hade jag hängt på vädring på samma tvättställning som kuddarna och dom blev självklart blöta dom också. Ibland, eller ofta, blir det väldigt fel när jag tänker...

Huvudvärken botades snabbt med alvedon och kaffe-mys hemma hos mamma. Mysigt att sitta på den inglasade altanen när det regnar!

Resten av dagen har rullat på bara... Har umgåtts med svägerskan Frida, umgåtts med Carro, bäddat rent i sängen (kuddarna är torra!), diskat, vikt tvätt, tvättat ännu mer, pratat i telefonen med Mattias, även med svärmora, och ätit god middag hos mamma och pappa. Man har det rätt bra!

Jag har ju även fyndat en massa idag, men det vet ni ju redan. Är fortfarande lycklig över bordet och alla lådor under det! Det går att gömma massor av skit, hihi.

Nu ikväll har jag tittat på hockey och mumsat färsk ananas. Sedan blev jag EXTREMT sugen på choklad. Kom på att jag hade alla ingredienser till muffins hemma, och när jag hade insett det så var det såklart kört... Det blev ett snabbt muffinsbak. Stora jäkla muffins. Och jag tröck i mig två stycken!! Ja så går det när en gravid kvinna blir sugen på choklad...

Nu ska jag strax hoppa i säng. En nyduschad kropp och nytvättat hår bland rena fräscha sängkläder. En oslagbar kombo!

Imorgon väntar förmiddagsjobb. Sedan hoppas jag på fint väder så jag kan sola mina bleka, nyvaxade ben ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0