andas ut och kör igång...

Måndag, och den nya veckan är i full rullning! Elias var trött imorse... Han somnade runt 20-tiden och sov hela natten i sin säng, sedan ville han gärna fortsätta att sova när det var dags att kliva upp för dagis. Men efter lite nyponsoppa och bus med honom så vaknade han till.

Killarna gjorde sig klara och åkte till dagis och jobb. Själv fick jag en liten lugn stund hemma eftersom jag inte börjar förens 08:00. Det blev frukost i lugn och ro framför Nyhetsmorgon!

På jobbet gick allt bra. Jag hade alla eleverna själv på morgonen, och det gick finemang. Fyrorna jobbade med bokrecension, femman och sexan skrev om sin praktik. Mitt på dagen kom Anette och bytte av mig. Då åkte jag på biblioteket och lämnade tillbaka böckerna, sedan åkte jag hemåt.

Möttes av en trevlig överraskning här hemma! Världens bästa pappa hade varit här och sått gräs på framsidan, samt lämnat en stor påse med gräsfrön. Han hade även kört ner det stora bordet som vi skulle få. Han känner mig han... Han vet att jag är väldigt ivrig och vill att allt ska ske NU. Så han gjorde det antagligen för att slippa mitt tjat, haha.

Just nu har jag en liten paus i soffan. Andas ut och har ätit lite lunch. Men snart är det dags att sätta igång...

Ett berg med disk ska diskas, tvätt ska vikas, golven ska dammsugas och torkas, maten ska lagas och plock ska plockas. Så det finns lite att göra innan grabbarna kommer hem!

Resten av eftermiddagen och kvällen får bli som den blir. Har inget planerat, så jag får väl höra vad grabbarna har tänkt sig efter att vi ätit spagetti och köttfärssås :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0