uppsägning och bebiskläder...

Aningens "luddig" rubrik kanske, men hela min dag har varit lite luddig...

Innan jobbet var jag in på RK. Där fick man fylla en kasse kläder för 20 kronor. Jag hittade ingenting till mig själv, förutom en tröja, och inget till Elias. Så jag fyllde helt enkelt min kasse med små, fina bebiskläder!!!! NEJ JAG ÄR INTE GRAVID. Men jag fick bara för mig att det kan vara bra att ha hemma. Tills det blir dags liksom. Och billigt var det ju. Min chef vek sig dubbel av skratt när jag berättade, haha. Jag har väl alltid varit lite konstig, så varför ändra på sig?!

Dagen på jobbet fortsatte att vara just... konstig. Jag gjorde ett stort val som jag funderat länge på. Jag har i princip sagt upp mig. Ska bestämma mig i veckan hur länge till jag vill jobba. Tänker mig April ut kanske. Sedan får vi se vad som väntar i sommar och höst. Plugg eller nytt jobb.

Det känns superjobbigt att sluta på Dackås, men det känns ändå rätt. Jag har varit där i 4 år snart och känner mina arbetskamrater utan och innan. Men jag måste gå vidare! Det blir nog bra...

När jag kom hem från jobbet upptäckte jag att vi hade fått en ny spishäll. Kanon!

Nu är det soffmys som gäller. Men snart blir det hopp i säng. Klockan ringer 04:30 imorgon, förmiddagsjobb! Blir skönt att sova. Trött, slut och ganska nöjd :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0