mysig dag m. mina bästa...

Både jag och Mattias hick till sängs runt 21-tiden igår, så gissa om vi vaknade pigg och utvilade imorse? Jag låg kvar i sängen ett tag efter att Mattias åkt till jobbet. Men strax efter klockan 7 studsade jag upp, pigg och glad av solen som sken in genom fönstret. Stor skillnad mot för hur trött och slut jag kände mig igår...

Klev upp, gjorde mig redo och åkte in till stan. Jag var bjuden på frukost hemma hos mormor! Kusin Fridis var också där.

Efter en god, lång frukost och en kopp kaffe åkte vi ner på stan. Vi släppte av Frida på skolan, sedan åkte jag och mormor runt mellan favvo-affärerna - när det gäller nödvändighetsshopping. Dollar, A&H, ÖB och Kjelles. Köpte bara nödvändiga saker, så som snus och olika rengöringsmedel osv.

Vi hann även med en salladslunch på stan och några loppisbesök. Har äntligen fyndat ljusstakar i mässing! Köpte 7 stycken olika, allt under 100-lappen. Lycklig!

När jag kom hem tog jag det lugnt ett tag, donade lite. Sedan hoppade jag i träningskläderna och tog en joggingrunda.

Det skulle jag inte ha gjort... Tror jag har en förkylning på G. Har varit frusen och öm i kroppen hela dagen, men det glömde jag tydligen bort medan jag bytte om?!? Hade inte en tanke på förkylningen då. Fast så fort jag börjat springa kände jag att det var något fel. Var tvungen att korta ner rundan till 3 kilometer, och var aaaalldeles slut när jag kom in. Fyfarao vad jobbigt det var. Men jag tog mig runt iallafall. Nu känns det skönt, men hoppas jag inte får sota för att jag ansträngde kroppen så hårt. Fast allra helst hoppas jag ju att förkylningen inte bryter ut, att jag bara kände mig konstig ändå.

Nu ska jag hoppa in i duschen. Mattias kommer hem lite senare idag, efter lite innebandy-lir.

Ikväll är det hockeymys här hemma. Frida och Mattias kommer över! Men innan dess ska jag väl försöka göra lite nytta. Plocka, vika tvätt och fräscha till badrummet som är lite sjabbigt just nu ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0