hoppat in på förskolan idag...

Ja, idag har jag jobbat på Enångers förskola med 1-5 åringar. Himla roligt var det! Kul att få se hur barn i Elias ålder har det på dagis, hur dom leker och lär sig. Var där mellan 9:45 och 16:00, men vi hade så mysigt och roligt att tiden bara rusade iväg!

Otroligt hur barnen accepterar en ny vuxen så fort. För så fort jag kom in så blev jag som vilken fröken som helst. "Sröööken, sröööken kom". Gullungar!

Och lyxigt med rast. Det finns inget som heter lunch/rast på Dackås... Så det kändes ju underbart att få sjunka ner i en fåtölj med en kaffekopp mitt i arbetspasset, haha.

När jag hade slutat åkte jag hem och gjorde middag. Mattias kom hem ungefär samtidigt.

Så nu på eftermiddagen har vi ätit, diskat undan, handlat på ica och varit upp till Norrvägen fram och tillbaka.

Nu är det soffmys resten av kvällen. Frida och Mattias kommer över! Hockey, kaffe och fika. Idag hoppar jag över träningen och tar nog en kaka eller två till kaffet. Ooops! Men det ska ju vara gott att leva, och just idag känner jag för en fuskdag ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0