en solig och fin fredag...

Underbara, soliga Fredag! Här gjordes det morgon mellan klockan 8-9 ungefär. Vaknade pigg, glad och utvilad.

Började morgonen lugnt med frukost framför teven, men sedan satte jag en himla fart.

Rev av sängkläderna, hängde ut täcken/kuddar på vädring, alla mattor likaså, städade badrummet, dammsög, dammade, diskade och skurade golvet med nytt medel som luktade underbart... Hade ett himla bra flow och var klar med allt runt 11-tiden. Skön start på dagen!

Jag lät sängkläderna hänga ute medan det blev en promenad i solskenet. Passade på att helghandla på Ica också. Köpte givetvis en bukett tulpaner till det nystädade hemmet, hihi. Sen är det ju omöjligt att bara gå förbi RK utan att kika in. Hittade en perfekt, fräsch vår/höstjacka till Elias i strl. 98, för endast 10 kronor. Den ser lite stor ut, men kan han inte ha den till våren så passar den nog till sensommaren eller hösten. Kanon!

När jag kom hem bäddade jag rent i sängen och åt lunch.

Nu blir det lugnt ett tag innan vi ska äta middag här hemma. Det blir marinerade kotletter med BBQ-sås, klyftpotatis och sallad idag. Mmm!

Ikväll ska vi bowla med Carro och Hannes! Det var längesedan vi bowlade och längesedan vi träffade C och H, så det ska bli himla trevligt. Härliga Fredag :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0